Partner serwisu
Intermodal i logistyka

BCT demontuje suwnicę i wypożycza nową

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
22-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
BCT demontuje suwnicę i wypożycza nową
Fot. Tadeusz Urbaniak, Zarząd Morskiego Portu Gdynia
22 czerwca w porcie w Gdyni rozpoczęto demontaż suwnicy, uszkodzonej 17 maja b.r w wyniku uderzenia promu Stena Spirit w nabrzeże BCT. Zakończenie prac planowane jest na 16 lipca 2012.

Wykonawcę, firmę PPHU Hera Gdańsk wybrano w przetargu. Wykonawca przy realizacji demontażu ściśle współpracuje z inżynierami firmy Konecranes, producenta suwnicy, którzy na miejscu udzielają konsultacji. Tego typu operacja to skomplikowany proces technologiczny. Rozpoczęcie demontażu zniszczonej suwnicy było możliwe po zakończeniu prac instytucji badających przyczyny wypadku: prokuratury, Państwowej Inspekcji Pracy, Izby Morskiej; zgromadzeniu niezbędnej dokumentacji oraz opracowaniu technologii prac demontażowych.

 

- Prace rozpoczną się po wprowadzeniu na teren terminalu odpowiedniego sprzętu. Specjalne żurawie odciążą suwnicę nr 4, na której opierają się elementy zawalonej suwnicy nr 5. Następnie stojąca suwnica zostanie przesunięta, a specjaliści będą mogli przystąpić do cięcia złomu. Ostatnim elementem prac będzie wywiezienie pociętych części na złom. W trakcie prac oceniony zostanie również stopień uszkodzenia drugiej suwnicy, która też ucierpiała na skutek uderzenia promu w nabrzeże. Dopiero po oględzinach dokonana zostanie ocena szkód i podjęta decyzja o sposobie jej naprawy. Tego typu operacja to bardzo skomplikowany proces logistyczny, wymaga czasu, precyzji i wiedzy o tym, jak to zrobić w bezpieczny sposób. Usuwanie suwnicy odbywać się będzie podczas normalnej pracy terminalu, w związku z tym bezpieczeństwo jest tu sprawą priorytetową - powiedział Kazimierz Giczkowski, dyrektor techniczny BCT.

 

Do kolizji spowodowanej przez prom Stena Spirit doszło 17 maja 2012 roku. W wyniku uderzenia promu jedna suwnica zawaliła się, a druga została uszkodzona. Przyczyny wypadku są ciągle badane, niemniej jednak terminal funkcjonuje normalnie a klienci obsługiwani są zgodnie z planem. Obecnie przeładunki nabrzeżowe prowadzone są za pomocą czterech suwnic nabrzeżowych oraz samobieżnego dźwigu Liebherr o udźwigu 100 ton. 26 czerwca do terminalu w Gdyni przypłynie z Rijeki w Chorwacji drugi siostrzany żuraw, który został wypożyczony z terminalu należącego również do grupy ICTSI. Tym samym do czasu naprawy uszkodzonej suwnicy zdolność przeładunkowa terminalu wynosić będzie 700 000 TEU.

 

- W wypadku poszkodowani zostali trzej pracownicy BCT, którzy powoli wracają do zdrowia i normalnej aktywności - dodała Dagmara Łuczka z BCT.

 

"Prace prowadzone na terenie Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego nie spowalniają obsługi klientów i przeładunków" - zapewnia BCT w komunikacie.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5