Rynek Infrastruktury
W pierwszym kwartale 2012 r. BCT przeładował łącznie 103 962 TEU. - Wyjątkowy wynik BCT jest potwierdzeniem bardzo ważnej roli Gdyni w polskim handlu zagranicznym. Mimo obiegowych opinii o kryzysie gospodarki, obroty kontenerowe BCT w marcu to ponad 40 tysięcy 20 stopowych kontenerów wyeksportowanych i zaimportowanych przez polskie przedsiębiorstwa. Tak dużo nie było od czasów sprzed kryzysu, bowiem ostatni raz w 2008 roku. Dla nas to również wyraźny sygnał z rynku, ze pilnie musimy dalej inwestować w rozwój terminala i szykować się na obsługę oceanicznych zawinięć statków z Azji. To powinno nastąpić w 2015 roku, kiedy port w Gdyni zostanie przebudowany i pogłębiony o kolejne 2 metry. Dobrze, że w finansowaniu rozpoczętych inwestycji mamy wsparcie CUPT w postaci ponad 50 milionów złotych, dodane do naszych 100 milionów z własnych środków BCT – powiedział Krzysztof Szymborski, prezes BCT.
W porównaniu do pierwszego kwartału 2011 roku w BCT przeładunki zwiększyły się o niemal 23 proc. Jest to efekt poprawy kondycji gospodarki oraz sprawnego zarządzania Spółką, które zaowocowało wzrostem wydajności pracy i jakości prowadzonych na terminalu operacji.
Dzięki zaplanowanym przez BCT i Port Gdynia inwestycjom zwiększy się intermodalność i jakość usług na terminalu. Spółka przystępuje właśnie do największego w historii programu inwestycyjnego, którego wartość wynosi ponad 153 mln zł. Kolejnym przełomowym momentem będzie realizacja projektu pogłębienia portu, które podniesie konkurencyjność Terminalu.