– Rozwój korytarza transportowego łączącego Bałtyk z Adriatykiem otwiera nowe możliwości dla słowackich przedsiębiorców. Eksport towarów na rynki Ameryki Północnej czy Południowej, przez port w Gdyni pozwoli zaoszczędzić zarówno czas jak i pieniądze – mówił Krzysztof Szymborski, prezes BCT – Prowadzone przez nas inwestycje i obrany kierunek rozwoju sprawiają, że Gdynia staje się coraz atrakcyjniejszą alternatywą dla portów niemieckich czy holenderskich – dodał.
Spotkanie odbyło się 1 marca w Bratysławie. Organizatorem był Bałtycki Terminal Kontenerowy we współpracy z CSKD Intrans – czeskiego i słowackiego operatora kolejowego i linii żeglugowych MSC. W spotkaniu wzięli także udział przedstawiciele Ministerstwa Transportu Republiki Słowacji.
Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) z siedzibą w Porcie Gdynia jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce. Sprywatyzowany został w 2003 roku. Rekord w przeładunkach odnotowano w 2007 roku, kiedy obroty BCT wyniosły 493 860 TEU. Roczne możliwości przeładunkowe sięgają 750 000 TEU, a potencjalna wydajność wynosi 1,2 mln TEU. Firma zatrudnia obecnie 282 pracowników i kontroluje 30% polskiego rynku przeładunków kontenerowych.