Celem projektu Modernizacja Terminalu BCT w Gdyni dla zwiększenia potencjału w zakresie przeładunków intermodalnych jest przebudowa terminalu kontenerowego BCT oraz zwiększenie przewozów intermodalnych.
Zakres rzeczowy projektu obejmuje 14 zadań: suwnice nabrzeżowe, placowe, kolejowe, wozy podsiębierne, wozy kontenerowe wysięgnikowe, ciągniki terminalowe, naczepy kontenerowe, a także wykonanie przebudowy nawierzchni betonowych, rozbudowy stanowisk kontenerów chłodzonych, serwer EDI (dodatkowy moduł TOS), modernizację systemu łączności bezprzewodowej na terenie BCT, system pozycjonowania kontenerów DGPS, system bookingów dla linii żeglugowych oraz automatyzację bramy wjazdowo- wyjazdowej.
Kredyt składa się z trzech transz: długoterminowego kredytu inwestycyjnego o wartości 36,3 mln dolarów, refinansowania dotychczasowego kredytu oraz kredytu w rachunku bieżącym. - Jest to ważna inwestycja infrastrukturalna w kraju realizowana przez wieloletniego klienta Pekao. Doskonale wpisuje się ona w strategię wspierania rozwoju gospodarczego kraju przez bank" - podkreślił cytowany w komunikacie Jarosław Wesołowski, odpowiedzialny za realizację transakcji ze strony Banku Pekao.
Realizacja inwestycji "zwiększy konkurencyjność portu w Gdyni i polskiej gospodarki w zakresie transportu intermodalnego" – komentuje BCT.
Planowany całkowity koszt realizacji projektu "Modernizacja Terminalu BCT w Gdyni dla zwiększenia potencjału w zakresie przeładunków intermodalnych" wynosi blisko 189 mln zł. Maksymalna kwota wydatków kwalifikowalnych wynosi ponad 153 mln zł, a wysokość dofinansowania blisko 54 mln zł. Zakończenie inwestycji planowane jest do końca 2015 r.