Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Boeing kontra Airbus - kto zgarnie najwięcej?

Dalej Wstecz
Autor:

ju

Data publikacji:
07-09-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Boeing kontra Airbus - kto zgarnie najwięcej?
China Eastern Airlines - Boeing, fot. Dreamscape, commons.wikimedia.com, cca2.0
Wojna między amerykańskim Boeingiem a europejskim Airbusem trwa nieprzerwanie od lat i wciąż dotyczy tego samego. Chodzi o lukratywne zamówienia, które zgarnie najlepszy. Oba koncerny już szykują się na nowe kontrakty. Według obliczeń dwóch gigantów, świat wyda w ciągu 20 lat 4-4,5 bilionów dolarów na nowe samoloty.

Według Boeinga, największego dostawcy samolotów pasażerskich do Chin, linie lotnicze tego kraju do 2031 roku będą potrzebowały 5260 nowych samolotów. Szacowany koszt tych maszyn to około 670 mld dolarów. Chiny są najszybciej rozwijającym się rynkiem na świecie i według szacunków, w najbliższych 20 latach przewozy pasażerskie będą rosły w tempie 8,9 proc. w skali roku.

 

75 procent nowych samolotów zasili nowe linie lotnicze, reszta posłuży do wymiany starej floty. Boeing dostrzega potencjał w Chinach, które – zdaniem koncernu, są drugim co do wielkości rynkiem świata dla komercyjnych samolotów.

 

Boeing jest największym dostawcą samolotów do chińskich przewoźników lotniczych, którzy obsługują zarówno ruch pasażerski, jak i towarowy. Ponad połowa taboru lotniczego pochodzi w tym kraju od amerykańskiego koncernu.

 

Koncern Airbus przedstawił swoje prognozy dotyczące zapotrzebowania na nowe samoloty pasażerskie i towarowe w ciągu najbliższych 20 lat. Według niego osiągnie ono poziom 28.250 oraz prawie 4 bilionów dolarów, w tym 35 proc. popyt w regionie Azji i Pacyfiku.

 

Do 2031 roku popyt n samoloty pasażerskie wyniesie, według Airbusa, 27.350, a w przypadku samolotów cargo – 900. Łączna liczba samolotów pasażerskich podwoi się i wzrośnie z około 15.550 do 32.550. Flota samolotów transportowych zwiększy się z 1.600 do 3.000 sztuk.

 

Airbus prognozuje również, że w okresie najbliższych 10 lat wzrost ruchu lotniczego wyniesie 5,1 procent, obniżając się do 4,4 proc. w latach 2021-2031.

 

Do 2031 roku ilość gigantycznych portów lotniczych, obsługujących sporą część światowego ruchu lotniczego, ma wzrosnąć z 42 do 92. Będą one wówczas obsługiwać 90 proc. pasażerskiego ruchu międzynarodowego.
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5