– Badamy udoskonalenia samolotu, które przedłużą wydajność obecnych samolotów 777 i ich niezawodność o dwie dekady lub dłużej. Silniki są ważną częścią tych starań. Skupiamy się na dostarczaniu naszym klientom najbardziej konkurencyjnej oferty na rynku samolotów szerokokadłubowych – dodaje Feldman.
Boeing 777 jest odnoszącym największe sukcesy dwusilnikowym długodystansowym samolotem na świecie. Samoloty ostatniej generacji, 777-300ER, 777-200LR oraz 777 cargo, wykorzystują wyłącznie silniki GE90-115B, które uważane są za najsilniejsze silniki odrzutowe na świecie. Silnik wytworzył nacisk o sile 58136.4 kg podczas badania w Peebles w Ohio w 2002 r. To więcej niż łączna moc Titanica (20909,1 kg) i rakiety Redstone (34545,5 kg), która zabrała w kosmos pierwszego Amerykanina, Alana Sheparda. Tym sposobem silnik trafił do Księgi Rekordów Guinnessa.
Silnik stanowi również studium innowacji i wzornictwa użytkowego. Faliste, wydajne krzywizny łopatek silnika wykonanych z kompozytu włókna węglowego, które tłoczą tysiące funtów powietrza na sekundę do wnętrza silnika, są tak efektowne, że Muzeum Sztuki Współczesnej w Nowym Jorku włączyło jeden egzemplarz do swoich zbiorów architektury i wzornictwa.
Firma GE dostarczyła do Boeinga już ponad 1 000 silników GE90. Inżynierowie GE zaczęli pracować nad projektem silnika zwanym GE9X dla nowej generacji silnika GE90 zaprojektowanego specjalnie z myślą o samolocie 777X. – Projekt silnika GE9X skupia się na poprawie spalania paliwa oraz emisji hałasu i spalin w stosunku do obecnej wersji silnika GE90-115B przy jednoczesnym zachowaniu porównywalnej solidności i kosztów utrzymania – mówi Bill Millhaem, dyrektor generalny programu GE90 w GE Aviation.
Rdzeniem silnika będą części wykonane z rewolucyjnego nowego materiału zwanego kompozytem z osnową ceramiczną. Materiał może pracować w temperaturze 1315ºC, czyli wyższej niż którykolwiek z zaawansowanych stopów. Te innowacje pozwolą GE obniżyć spalanie paliwa o 10% w stosunku do obecnych silników GE90, dzięki czemu linie lotnicze zaoszczędzą miliony.