Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Branża lotnicza odetchnie: KE może wycofać system ETS

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
09-02-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury/Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Branża lotnicza odetchnie: KE może wycofać system ETS
Fot. ferurbina, morguefile.com
Jak podaje Gazeta Wyborcza Komisja Europejska pod naciskiem krytyki prawdopodobnie wycofa opłaty od emisji CO2 dla branży lotniczej. Jos Delbeke, dyrektor generalny, zajmujący się zagadnieniami ochrony środowiska w KE przyznaje, że system nie jest doskonały.

Zgodnie z przyjętymi przez Komisję Europejską przepisami opłata w ramach systemu handlu uprawnieniami do emisji CO2 (system ETS) obejmuje wszystkie loty, które mają start, międzylądowanie lub lądowanie na terytorium Unii Europejskiej.

 

Protestowały przeciwko temu Chiny i Stany Zjednoczone, które nie chcą płacić podatku do kasy UE. Także przewoźnicy lotniczy z Europy tracą znacznie na konkurencyjności wobec innych linii lotniczych, ponieważ operują głównie na rynku europejskim, a za każdy kilometr lotu nad przestrzenią europejską pobierana będzie opłata, która z pewnością przełoży się na ceny biletów.

Dla lotnisk, zwłaszcza położonych na peryferiach obszaru UE, podatek może oznaczać spadek operacji lotniczych. Linie lotnicze mogą tak planować trasy lotnicze, aby nie musieć lądować na obszarze Unii i tym samym oszczędzić na opłacie. Takie konsekwencje mogą spotkać polskie porty lotnicze.

 

Tymczasem, jak podaje Gazeta Wyborcza, Unia Europejska zastanawia się, w jaki sposób wycofać się z włączenia linii lotniczych w obrót emisjami dwutlenku węgla. Delbeke zamierza zasugerować warunkowe zawieszenie części obowiązujących przepisów, na mocy których linie lotnicze miały handlować emisjami do czasu, aż zostanie na świecie wypracowany inny doskonalszy sposób dbałości o środowisko.

 

– Jesteśmy gotowi zaakceptować takie rozwiązanie – mówił Delbeke. Jego zdaniem byłoby najlepiej, gdyby zostało ono wypracowane w ramach ICAO (Międzynarodowej Organizacji Przewoźników Cywilnych), a czas na to jest do zakończenia tegorocznego lata. W tej sytuacji UE zawiesiła-by wszystkie płatności, jakich domagała się od linii lotniczych do 30 kwietnia 2013 roku. – Sześć miesięcy to wystarczający czas – mówi Delbeke.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5