Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Budowa centralnego odcinka II linii metra wkracza do centrum Warszawy

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

jm

Data publikacji:
01-06-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/ZTM

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Budowa centralnego odcinka II linii metra wkracza do centrum Warszawy
Fot. emlyn
Prace nad II linią metra dotarły do centrum Warszawy. W związku z kolejnym etapem budowy podziemnej kolei, warszawiaków czekają utrudnienia – zamknięte zostaną ulice Sokola i Świętokrzyska. Obie stołeczne drogi wrócą do użytku wraz z końcem prac nad budową centralnego odcinka II linii metra - najwcześniej za dwa lata.

Od 4 czerwca zamknięta będzie ul. Sokola pomiędzy ul. Wybrzeże Szczecińskie a ul. Zamoyskiego oraz ograniczony zostanie ruch na ul. Grzybowskiej. W sobotę i niedzielę, tj. 11 i 12 czerwca, wyłączony z ruchu zostanie ciąg ulic Prosta i Świętokrzyska od Ronda Daszyńskiego do ul. Jasnej. - W okolicy są bardzo duże zmiany w organizacji ruchu. Pojawiło się dużo nowych znaków. Apeluję do kierowców, by nie jeździli "na pamięć" - prosił dziś miejski inżynier ruchu Janusz Galas.

 

Planowane zamknięcie w rejonie ul. Prostej i ul. Świętokrzyskiej związane jest z budową stacji Rondo ONZ (C10) i Świętokrzyskiej (C11) wraz z wentylatorniami (V10 i V11) i przebudową kolizji wod-kan i teletechnicznych dla wentylatorni. Wykonane zostaną również demontaż torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej w ul. Prostej, wycinka drzew dla wentylatorni V11, budowa komory demontażowej tarczy TBM oraz wzmocnienie gruntu pod budowę łącznika między I i II linią metra. Z kolei w rejonie ul. Sokolej wybudowana zostanie stacja Stadion (V14) wraz z wentylatornią (V14).

 

W obydwu przypadkach prace będą obejmować ogrodzenie placów budów, organizację i montaż zapleczy kontenerowych, rozbiórka nawierzchni asfaltowej jezdni oraz rozbiórka chodników, demontaż elementów MSI, oświetlenia ulicznego, sygnalizacji świetlnej, parkomatów, budek telefonicznych, realizacja próbnych przekopów pod usuwanie kolizji z infrastrukturą podziemną oraz montaż w konstrukcji jezdni czujników do pomiarów odkształceń gruntu z tytułu drążenia tunelu TBM.

 

- To największe utrudnienia jakie czekają mieszkańców. Przepraszam za nie i proszę o wyrozumiałość. Każde następne przedłużenie linii metra będzie prostsze, bo wyjdziemy z centrum miasta - obiecał dziś Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy. Pytany o to, czemu równocześnie rozpoczyna się zamknięcie kolejowej linii średnicowej zaznaczył, że budowa metra potrwa latami, i prędzej czy później inwestycja "nałoży się" na remonty, zwłaszcza latem.

To nie wszystko – jeszcze w wakacje planowane jest rozpoczęcie budowy stacji Nowy Świat i Dworzec Wileński. To wiąże się z zamknięciem kolejnego odcinka ul. Świętokrzyskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Mazowiecką i pomiędzy ul. Czackiego a ul. Nowy Świat) oraz skrzyżowania ul. Targowej (pomiędzy ul. Białostocką a ul. 11 Listopada) i al. Solidarności wraz z mostem Śląsko-Dąbrowskim (odcinek ul. Szwedzka – pl. Bankowy dostępny będzie tylko dla komunikacji miejskiej).

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5