Rynek Infrastruktury
Zmiany dotyczą terenu gazoportu. Jedną z nich jest wydmuchiwanie w razie potrzeby części gazu do atmosfery. Wcześniej planowano jego spalanie. Jak podaje PAP, podstawą zmian są względy środowiskowe. Według przedstawicieli wykonawcy, włosko-francusko-kanadyjsko-polskiego konsorcjum, dzięki wydmuchiwaniu gazu wykluczona zostanie emisja gazów powstałych przy spalaniu.
Pozostałe zmiany to m.in. budowa dodatkowego budynku na potrzeby awaryjnego zasilania generatorem diesla, dodatkowa platforma dla pomp LNG wysokiego ciśnienia, przesunięcie zbiorników przeciwpożarowych, wody technologicznej i wody pitnej.
Jak powiedziała PAP p.o. rzecznika prezydenta Świnoujścia Hanna Nowak-Lachowska, w opinii Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa UM Świnoujście nowe rozwiązania są bezpieczniejsze od pierwotnie zakładanych i mają mniejszy wpływ na środowisko, niż wcześniejsze planowane.
Przypomnijmy, że za budowę gazoportu odpowiada czterech inwestorów: spółka Polskie LNG, Zarząd Portów Morskich Szczecin - Świnoujście, Urząd Morski w Szczecinie i spółka Gaz-System. Terminal będzie kosztować ok. 2,9 mld zł. Gazoport buduje włosko-francusko-kanadyjsko-polskie konsorcjum. Przyłączanie gazoportu do sieci przesyłowej zaplanowano na 2013 r, a rozruch mechaniczny i technologiczny terminalu ma nastąpić rok później. Data przekazania gazoportu do eksploatacji to 30 czerwca 2014 r.