Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Budowa Portu Zewnętrznego w Gdyni z udziałem Multiconsult Polska

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
08-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Budowa Portu Zewnętrznego w Gdyni z udziałem Multiconsult Polska
Fot. Port Gdynia
Port Zewnętrzny w znaczący sposób wzmocni potencjał Portu Gdynia. Jego centralna część – Morski Terminal Kontenerowy – ma posiadać w pierwszym wariancie możliwość przeładunkową 2 mln TEU. W prace związane z zapewnieniem odpowiedniego dostępu komunikacyjnego do portu zaangażowana jest firma Multiconsult Polska.

Docelowo długość nabrzeża w Porcie Zewnętrznym ma wynieść 2500 m, a jego szerokość 700 metrów. Dzięki realizacji tej inwestycji Gdynia będzie mogła poszczycić się 30 tys. TEU maksymalnej wielkości obsługiwanych kontenerowców (o długości 490 m i szerokości 72 m).

Firma Multiconsult Polska jest zaangażowana w realizację dwóch zadań, związanych z obsługą komunikacyjną portu w Gdyni. Pierwsze realizowane dla PKP PLK dotyczy poprawy kolejowego dostępu do portu. Spółka zakończyła już główne prace projektowe związane z opracowaniem dokumentacji budowlanej dla tego przedsięwzięcia.
Z kolei w marcu 2019 roku Multiconsult Polska zakończyła pierwszy etap prac projektowych dotyczących przygotowania Studium Komunikacyjnego – opracowanie wariantowej koncepcji „Obsługi komunikacyjnej zewnętrznych pirsów portu Gdynia”. Te prace realizowane są na zlecenie Zarządu Morskiego Portu w Gdyni.

Priorytetem w tym przypadku jest zapewnienie sprawnego układu komunikacyjnego i zagwarantowanie bezkolizyjnego dostępu drogowego spełniającego standardy drogi krajowej, dwujezdniowej klasy GP w standardzie drogi TEN-T. Stanowić ma ona przedłużenie tzw. Drogi Czerwonej – mówi Tomasz Kammer, Kierownik Projektu, Multiconsult Polska.

Opracowywane dokumentacje – zlecane przez PKP PLK oraz Zarząd Morski Portu w Gdyni – mają być podstawą do budowy infrastruktury integrującej port z innymi elementami Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T. Przeanalizowane zostały 3 korytarze dostępu do Portu Zewnętrznego, przy czym w każdym z nich wzięto pod uwagę różne podwarianty. Wykonano analizę porównawczą poszczególnych wariantów wraz z porównaniem szacunkowych kosztów realizacji inwestycji.

Aktualnie Zarząd Morski Portu Gdynia razem z Urzędem Miasta Gdynia stoją przed wyborem optymalnego wariantu obsługi komunikacyjnej Portu Zewnętrznego.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

Gdynia: Cztery podmioty mogą złożyć oferty na Port Zewnętrzny

Intermodal i logistyka

Przyszłość portu morskiego w Ustce. Brak KPO oddala realizację ambitnych planów

Intermodal i logistyka

Jak osiągnąć neutralność klimatyczną nie rujnując europejskiej gospodarki?

Inżynieria i innowacje

Jak osiągnąć neutralność klimatyczną nie rujnując europejskiej gospodarki?

informacja prasowa Multiconsult Polska 11 lipca 2023

Multiconsult: Dobry projekt to sprawna i niekłopotliwa realizacja

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

Gdynia: Cztery podmioty mogą złożyć oferty na Port Zewnętrzny

Intermodal i logistyka

Przyszłość portu morskiego w Ustce. Brak KPO oddala realizację ambitnych planów

Intermodal i logistyka

Jak osiągnąć neutralność klimatyczną nie rujnując europejskiej gospodarki?

Inżynieria i innowacje

Jak osiągnąć neutralność klimatyczną nie rujnując europejskiej gospodarki?

informacja prasowa Multiconsult Polska 11 lipca 2023

Multiconsult: Dobry projekt to sprawna i niekłopotliwa realizacja

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5