Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Budowniczy II linii metra: Zdążylibyśmy, gdyby…

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
11-05-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Budowniczy II linii metra: Zdążylibyśmy, gdyby…
RI
Wszyscy zastanawiają się, czy miasto zdąży z wybudowaniem II linii metra w założonym terminie (koniec października 2013 r.). Na razie daty rozpoczęcia prac wyznaczone przez wykonawcę nie zostały jeszcze przekroczone. Wciąż brakuje jednak pozwoleń na budowę.

– Rozpoczęcie drążenia tarczami uzależnione jest od postępów budowy konstrukcji stacji. W tej chwili największą zmienną harmonogramu jest uzyskanie pozwoleń na budowę i od kolejności otrzymywania tych dokumentów uzależniony jest harmonogram – wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum AGP Metro. Przyjęta technologia zakłada budowę wpierw stacji, a następnie drążenie tuneli (tarcze przechodzić będą tarcze). Dlatego kluczowe z punktu widzenia harmonogramu prac są kolejne stacje za szybami startowymi – C-10 Rondo ONZ i C-14 Stadion. Wciąż jednak nie ma pozwoleń na budowę dla tych stacji. W zeszłym tygodniu służby wojewody wszczęły postępowanie w sprawie wydania pozwoleń dla stacji Rondo ONZ, natomiast pozwolenie dla Stadionu wydaje miasto.


Jak więc wyglądają terminy? – Dla nas najlepiej by było otrzymać pozwolenia na budowę jak najszybciej i rozpocząć prace na przełomie maja i czerwca na stacjach Rondo ONZ i Stadion, lipca i sierpnia na stacjach Dw. Wileński, Świętokrzyska i jeszcze przed końcem wakacji na stacji Nowy Świat – informował jeszcze w marcu Mateusz Witczyński.

Poza tym przyjęty przez wykonawcę harmonogram zakłada pewne rezerwy. – W przypadku terminów trzeba pamiętać, że faza projektowo-formalna ze względu na bardzo duże zaangażowanie podmiotów niezwiązanych z inwestorem i wykonawcą jest dość nieprzewidywalna, dlatego też większość rezerw wykonawcy alokują w fazie wykonawczej. W tej fazie wykonawca pracuje już „na swoim”, dzięki czemu może znacznie lepiej gospodarować zasobami. Dzięki temu pewne procesy da się w krótszym czasie, zoptymalizować etapy, a także wykorzystać rezerwy. To w okresie przeznaczonym na budowę jest czas na wyprzedzanie harmonogramu – wyjaśnia Mateusz Witczyński z AGP Metro.


W tej chwili jest za wcześnie, żeby mówić o wielkości opóźnienia czy też określać zakres zmiany harmonogramu. Jak przekonuje Mateusz Witczyński, przewidywania dotyczące harmonogramu będzie można czynić dopiero w momencie uzyskana poszczególnych pozwoleń.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5