Łukasz Malinowski
Projekt, którego Beneficjentem jest PCC Intermodal, przewiduje budowę infrastruktury terminalu kontenerowego (w tym bocznicy kolejowej łączącej tory relacji Warszawa - Kunowice z inwestycją) oraz zakup nowoczesnego sprzętu umożliwiającego zwiększenie wartości przeładunków. By zapewnić wzrost efektywności inwestycji zaplanowano zakup nowego, zintegrowanego systemu operacyjnego do zarządzania terminalem i procesem przeładunku towarów.
Przeładunkowi i krótkookresowemu składowaniu na terenie terminalu będą poddawane różnorodne towary przewożone w kontenerach. Ponadto będzie tam możliwa naprawa kontenerów.
Nowa bocznica kolejowa ma docelowo obsługiwać do 5 składów w ciągu doby. Przewiduje się, że w fazie uruchamiania terminalu liczba pociągów wjeżdżających i wyjeżdżających wyniesie ok. 16-20 pociągów tygodniowo. Natomiast po osiągnięciu pełnej sprawności operacyjnej funkcjonowania terminalu liczba ta wzrośnie do ok. 40 pociągów tygodniowo.
Załadunek i rozładunek kontenerów w pierwszej fazie funkcjonowania terminalu będzie odbywał się za pomocą pojazdów zasilanych silnikami diesla tj. reachstackerów. W dalszym etapie rozwoju, po osiągnięciu odpowiedniego poziomu operacji przeładunkowych, planowane jest wykorzystanie technologii przeładunku opartej o elektryczne suwnice bramowe.
Umowa o dofinansowanie dla tego projektu została zawarta 13 grudnia 2012. Realizacja przedsięwzięcia potrwa do 2015 r.