Łukasz Malinowski
TOS pozwala na procedurę obsługi "w jednym okienku", tj. "single window" – tzn. odprawę celną i sanitarną ładunku, oraz pozostałe czynności wymagane dla danej grupy towaru. Część armatorów jest połączona z systemem bezpośrednio, a pozostali mogą korzystać z sieci online. Możliwa jest zatem elektroniczna ewidencja płatności na linii armator – spedytor. Podnosi to poziom bezpieczeństwa transakcji. Dzięki systemowi Urząd Celny zezwolił DB PS na wprowadzenie pełnego elektronicznego obiegu dokumentów.
DB PS pracuje także nad dalszym rozwojem systemu IT. Temu ma służyć analogiczna jak w przypadku ładunków kontenerowych, pełna elektroniczna obsługa ładunków drobnicowych oraz Wolnego Obszaru Celnego. Ten projekt realizowany jest etapami podzielonymi według grup towarów (papier, celuloza, granity) i grup klientów, wszystko w porozumieniu z Urzędem Celnym.
DB Port Szczecin obsługuje wszystkie typy ładunków, włączając w to kontenery oraz drobnicę zjednostkowaną, tj. papier i celulozę, granity, wyroby stalowe, sztuki ciężkie i ponadgabarytowe itd.