Partner serwisu
Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk: Kończą się przygotowania formalne do budowy drugiego terminala

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
21-02-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
DCT Gdańsk: Kończą się przygotowania formalne do budowy drugiego terminala
fot. Kacper Kowalski - aeromedia.pl
Za dwa lata gotowy powinien zostać otwarty drugi terminal kontenerowy DCT Gdańsk. Jak mówi w rozmowie z portalem rynekinfrastruktury.pl Maciek Kwiatkowski, prezes DCT, przygotowania przebiegają zgodnie z harmonogramem.

– Jesteśmy na etapie kończenia formalnych przygotowań do rozpoczęcia budowy drugiego nabrzeża, projektu, który nazywamy T2. Znany jest już inżynier kontraktu, którym została firma CH2M Hill, wybraliśmy także projektanta, firmę Matt MacDonald, która przygotuje projekt budowlany i uzyska decyzję pozwalającą na rozpoczęcie budowy. W najbliższym czasie planujemy przeprowadzenie przetargu na generalnego wykonawcę w trybie „zaprojektuj i zbuduj”. Oznacza to, że firma, która wygra przetarg, będzie jednocześnie odpowiedzialna za wykonanie finalnego projektu terminalu, na podstawie projektu bazowego przygotowanego przez Matt MacDonald, i wybudowanie całej założonej w projekcie infrastruktury. Wierzymy, że takie rozwiązanie pozwoli na uniknięcie założeń projektowych, które na etapie budowy będą trudne lub niemożliwe do zrealizowania – mówi Maciek Kwiatkowski.

Prezes DCT dodaje, iż nie chciałby jeszcze w tym momencie podawać konkretnych terminów rozpoczęcia budowy, gdyż jest to uzależnione od wielu czynników zewnętrznych, przede wszystkim od terminu wydania pozwolenia na budowę. – Projekt realizowany jest terminowo i zgodnie z założonym harmonogramem początek budowy planowany jest na rok 2014 – dodaje Kwiatkowski.

Budowa drugiego terminala planowana jest na ok. 2 lata. Po jego otwarciu, zdolność przepustowa DCT zwiększy się z obecnych 1,5 mln TEU rocznie do ok. 4 mln TEU. W 2013 r. w DCT po raz pierwszy przekroczona została bariera 1 mln TEU (dokładny wynik ubiegłoroczny to 1,15 mln TEU), co sprawiło, że DCT znalazł się w gronie stu największych terminali kontenerowych na świecie.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy DCT „pożre” inne terminale kontenerowe?

Intermodal i logistyka

Czy DCT „pożre” inne terminale kontenerowe?

Leonard Dolecki 11 stycznia 2016

Największy terminal kontenerowy w Polsce podwoi swoje możliwości

Intermodal i logistyka

Linia żeglugowa UASC w DCT Gdańsk

Intermodal i logistyka

Linia żeglugowa UASC w DCT Gdańsk

Edyta Wsół 16 lipca 2015

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Czy DCT „pożre” inne terminale kontenerowe?

Intermodal i logistyka

Czy DCT „pożre” inne terminale kontenerowe?

Leonard Dolecki 11 stycznia 2016

Największy terminal kontenerowy w Polsce podwoi swoje możliwości

Intermodal i logistyka

Linia żeglugowa UASC w DCT Gdańsk

Intermodal i logistyka

Linia żeglugowa UASC w DCT Gdańsk

Edyta Wsół 16 lipca 2015

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5