Rynek Infrastruktury
– Jesteśmy na etapie kończenia formalnych przygotowań do rozpoczęcia budowy drugiego nabrzeża, projektu, który nazywamy T2. Znany jest już inżynier kontraktu, którym została firma CH2M Hill, wybraliśmy także projektanta, firmę Matt MacDonald, która przygotuje projekt budowlany i uzyska decyzję pozwalającą na rozpoczęcie budowy. W najbliższym czasie planujemy przeprowadzenie przetargu na generalnego wykonawcę w trybie „zaprojektuj i zbuduj”. Oznacza to, że firma, która wygra przetarg, będzie jednocześnie odpowiedzialna za wykonanie finalnego projektu terminalu, na podstawie projektu bazowego przygotowanego przez Matt MacDonald, i wybudowanie całej założonej w projekcie infrastruktury. Wierzymy, że takie rozwiązanie pozwoli na uniknięcie założeń projektowych, które na etapie budowy będą trudne lub niemożliwe do zrealizowania – mówi Maciek Kwiatkowski.
Prezes DCT dodaje, iż nie chciałby jeszcze w tym momencie podawać konkretnych terminów rozpoczęcia budowy, gdyż jest to uzależnione od wielu czynników zewnętrznych, przede wszystkim od terminu wydania pozwolenia na budowę. – Projekt realizowany jest terminowo i zgodnie z założonym harmonogramem początek budowy planowany jest na rok 2014 – dodaje Kwiatkowski.
Budowa drugiego terminala planowana jest na ok. 2 lata. Po jego otwarciu, zdolność przepustowa DCT zwiększy się z obecnych 1,5 mln TEU rocznie do ok. 4 mln TEU. W 2013 r. w DCT po raz pierwszy przekroczona została bariera 1 mln TEU (dokładny wynik ubiegłoroczny to 1,15 mln TEU), co sprawiło, że DCT znalazł się w gronie stu największych terminali kontenerowych na świecie.