Partner serwisu
Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk: Przeładunki wzrosły o około 7 procent

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
10-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
DCT Gdańsk: Przeładunki wzrosły o około 7 procent
fot. DCT Gdańsk
W pierwszych sześciu miesiącach 2014 r. wskaźniki przeładunków w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk były o około 7 procent większe niż w tym samym okresie w 2013 r.

– W pierwszym półroczu 2014 r. terminal DCT Gdańsk przeładował 610 tys. TEU. Jest to o niemal 40 tys. TEU więcej niż w porównywalnym okresie w 2013 r. Stały, regularny wzrost ładunków przeznaczonych na rynki Polski, Rosji czy Skandynawii jest efektem rozwoju naszej współpracy z linią Maersk Line, a także wzmacniania pozycji Gdańska, jako naturalnej bramy prowadzącej do Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji – ocenia w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Dominik Landa, dyrektor ds. handlowych w DCT.

Bilans za cały 2013 r. zamknął się w gdańskim terminalu wynikiem 1,15 mln TEU (po raz pierwszy przekroczona została granica 1 mln TEU, a DCT znalazł się wśród stu największych terminali na świecie). Jaki wynik zostanie osiągnięty na koniec 2014 r.? – Ze względu na dynamiczne zmiany, jakie w ostatnim czasie miały miejsce w sektorze kontenerowym na świecie, obecnie za wcześnie jest na dokonywanie prognoz przeładunków dla całego roku 2014 – mówi Dominik Landa.

Obecna przepustowość DCT wynosi ok. 1,5 mln TEU rocznie. W tym roku planowane jest rozpoczęcie budowy drugiego terminalu (którego infrastruktura zostanie połączona z istniejącym terminalem), dzięki czemu przepustowość zostanie podniesiona do 3 mln TEU (docelowo rozbudowa terminalu ma doprowadzić do osiągnięcia przepustowości 4 mln TEU). Szczegółowy harmonogram budowy nowego terminalu będzie znany najprawdopodobniej w sierpniu. Terminal ma być wybudowany w ciągu dwóch lat.

Przeładunki kontenerów wzrastają też w obu terminalach w Gdyni: GCT oraz BCT. W GCT przeładunki wzrosły w I półroczu br. (w porównaniu z I półroczem 2013 r.) o 18 procent, a w BCT o 25 procent.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy DCT „pożre” inne terminale kontenerowe?

Intermodal i logistyka

Czy DCT „pożre” inne terminale kontenerowe?

Leonard Dolecki 11 stycznia 2016

Największy terminal kontenerowy w Polsce podwoi swoje możliwości

Intermodal i logistyka

Linia żeglugowa UASC w DCT Gdańsk

Intermodal i logistyka

Linia żeglugowa UASC w DCT Gdańsk

Edyta Wsół 16 lipca 2015

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Czy DCT „pożre” inne terminale kontenerowe?

Intermodal i logistyka

Czy DCT „pożre” inne terminale kontenerowe?

Leonard Dolecki 11 stycznia 2016

Największy terminal kontenerowy w Polsce podwoi swoje możliwości

Intermodal i logistyka

Linia żeglugowa UASC w DCT Gdańsk

Intermodal i logistyka

Linia żeglugowa UASC w DCT Gdańsk

Edyta Wsół 16 lipca 2015

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5