Wśród 75,7 procent Polaków mających dostęp do internetu w domu, 63,2 procent z niego korzysta. O ile w poprzedniej edycji z 2011 roku 35 procent niekorzystających miało dostęp do internetu, w 2013 ten odsetek wzrósł do 40 procent. To potwierdza, że dla korzystania z internetu kluczowe są umiejętności i motywacja.
Rola korzystania z internetu staje się coraz bardziej istotna. Widać to między innymi po tym, że dla 30 procent Polaków jedynym zastosowaniem komputera jest korzystanie z sieci. Z badań wynika, że częstotliwość korzystania z internetu jest związana z wykształceniem: im jest ono wyższe, tym bogatsze są doświadczenia z siecią, którą wykształceni Polacy wykorzystują nie tylko do rozrywki, ale także w celach zawodowych i edukacyjnych. Diagnoza społeczna wskazuje również, że mężczyźni częściej szukają w sieci rozrywki, dla kobiet ważniejsze są sprawy zawodowe , ekonomiczne i komunikowanie się.
Diagnoza społeczna to Diagnozy to jedno z największych panelowych badań pokazujących warunki i jakość życia Polaków. Partnerem tegorocznej edycji badania jest UPC.