Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Dobre pierwsze półrocze w gdyńskim porcie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-07-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Dobre pierwsze półrocze w gdyńskim porcie
fot. Tomasz Urbaniak/Port Gdynia
Jak podaje ZMPG – rok 2017 w Porcie Gdynia jest czasem rekordów przeładunkowych. W pierwszym półroczu przeładowanych zostało ponad 10 mln ton towarów, a to oznacza wzrost o 7,5% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Dobre półrocze

– W dalszym ciągu wzrasta wolumen ładunków w takich grupach jak drobnica, drewno oraz ropa i przetwory naftowe. Ogółem w okresie od stycznia do końca czerwca b.r. przeładowano w gdyńskim porcie 10,3 mln ton różnorodnych ładunków. Oznacza to, że wskaźnik dynamiki przeładunków 2017/2016 wynosi 107,5 – informuje Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.

Dokładne wyniki w ciągu pierwszego półrocza 2017 w Porcie Gdynia prezentują się następująco: zboże (1,954 mln ton, czyli: +0,2%), drewno (48,3 tys. ton, czyli: +36,1%), drobnica (5,989 mln ton, czyli: +4,9%), ropa i przetwory naftowe (960,6 tys. ton, czyli: +106,5%), węgiel i koks (846,2 tys. ton, czyli: -3,4%) oraz rudy (538,2 tys. ton, czyli: -6,7%).

Słabszy czerwiec

Dobre wyniki w ciągu pierwszych sześciu miesięcy stawiają przed portem dobrą perspektywę. Jednak w ostatnim zakończonym miesiącu, czerwcu, odnotowano spadek. W szóstym miesiącu 2017 roku przeładowano 1,643 mln ton, a w tym samym okresie 2016 roku przeładowano 1,733 mln ton.

Konkurencyjna Gdynia

W ostatnim czasie mówiono o problemach gdyńskich terminali kontenerowych związanych z rosnącą konkurencyjnością DCT Gdańsk. – Niezależnie od przejścia części ładunków skonteneryzowanych z gdyńskich terminali do DCT w Gdańsku, Port Gdynia utrzymuje wysoką konkurencyjność swoich usług – informuje ZMPG. – Wysoka dynamika przeładunków oraz duża różnorodność trafiających do Portu Gdynia ładunków wykazuje, że Gdynia to obecnie jeden z najlepszych nowoczesnych portów uniwersalnych działających na Morzu Bałtyckim – dodaje.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij