Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Dyduch: Rezygnacja z KDP to zła decyzja

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

Data publikacji:
08-12-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Dyduch: Rezygnacja z KDP to zła decyzja
Fot. S. Terfloth, commons.wikimedia.org, CCA-SA
Jakie negatywne konsekwencje wiążą się z rezygnacji z budowy linii „Y” łączącej Warszawę z Wrocławiem i Poznaniem. – Po pierwsze, wypadamy z procesu innowacyjnego. Po drugie, stajemy się zaściankiem Europy w sensie transportowym. Po trzecie, nie wdrażamy nowych technologii i nie dajemy impulsu dla przemysłu. KDP bowiem to nie jest tylko kolej, ale całe zaplecze produkcyjne – wymienia profesor Janusz Dyduch.

– Ja twierdzę, że wyważenie proporcji jest kwestią do dyskusji, a rezygnacja jest chowaniem głowy w piasek. Jest to niedobra decyzja z punktu widzenia gospodarczego, politycznego i integracyjnego z Europą – dodaje.

 

– Rozumiem przesłanki ekonomiczne wynikające z kryzysu, ale wszystko ma to do siebie, że wymaga pewnego rozważnego podejścia w sensie proporcji. Musimy się zastanowić jak modernizować kolej, bo na tej płaszczyźnie mamy duże zapóźnienia, ale także, jak ją dalej rozwijać. Bo nie da się potem przeskoczyć tego, co się zaniecha dzisiaj. To jest grzech zaniechania – podkreśla naukowiec.

 

- W latach 70. jak była budowana CMK jako linia węglowa, polscy inżynierowie zaprojektowali ją na 250 km/godz. To była wówczas trzecia linia dużych prędkości na świecie. Dzisiaj z tego korzystamy, bo chcemy jeździć 220 km/godz. na CMK. Tylko że koło można zbudować, jak się ma całą obręcz, a my mamy tutaj taki mały patyczek – stwierdził.

 

– Inwestycje drogowe, były impulsem do pewnego postępu i dynamizacji w gospodarce w czasach kryzysu. Ja twierdzę, że kolej dużych prędkości w odpowiedniej proporcji mogłaby być tym impulsem innowacyjno-rozwojowym dla przemysłu i dla kolei oraz ucieczką z pewnego zaścianka europejskiego – podsumował prof. dr hab. Janusz Dyduch.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5