Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Egipt: rekordowe wyniki Kanału Sueskiego

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

GR

Data publikacji:
14-08-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Egipt: rekordowe wyniki Kanału Sueskiego
Fot. Daniel Csörföly, Budapest, Hungary, Public Domain, https://commons.wikimedia.org
704 miliony dolarów amerykańskich – tyle wyniosły lipcowe przychody Kanału Sueskiego. To najlepszy wynik w historii, a prace związane z poszerzeniem kanału mają się zakończyć dopiero za rok.

Poszerzanie południowej części Kanału Sueskiego ma związek m.in. z głośną sprawą statku Ever Given, który w marcu 2021 roku utknął na mieliźnie i stanął w poprzek, blokując jedną z najważniejszych tras wodnych na świecie. Prace związane z poszerzaniem mają się zakończyć latem 2023 roku.

Kanał Sueski odbudował przewozy


Tymczasem już w lipcu tego roku – jak podaje portal egyptindependent.com – Kanał Sueski osiągnął bardzo dobre wyniki. W obu kierunkach przepłynęły nim 2103 statki wobec 1670 w lipcu 2021 r., co stanowi wzrost o prawie 26 %.

Przewiozły one 125,1 mln ton towarów (wobec 105,8 mln ton w lipcu 2021 r., co oznacza wzrost o 19,3 mln ton lub 18,2 proc.), co jest najlepszym wynikiem w historii. Rekordowy był też przychód, który wyniósł 704 miliony dolarów amerykańskich w porównaniu do 531,8 mln USD w lipcu 2021 r., co stanowi wzrost o 172,2 mln USD, czyli 32,4 proc.

Z kolei tzw. statki tranzytowe kontenerowców przepływających przez kanał wzrosły o 8,8 procent, osiągając 314 milionów dolarów miesięcznych przychodów, co jest drugim najlepszym wynikiem w historii.

Rekordy w kanale


Egyptindependent podaje również, że 29 lipca odnotowane zostały najwyższe dzienne przychody w historii Kanału Sueskiego i drugi najwyższy dzienny rezultat pod względem tonażu. – Tego dnia przez kanał przepłynęło w obu kierunkach 85 statków, a całkowity tonaż wyniósł 5,6 mln ton netto. Dzienny przychód wyniósł z kolei 31,8 mln dolarów – czytamy.

Liczący 163 kilometry długości Kanał Sueski został zbudowany w latach 1856-1869 na Przesmyku Sueskim między deltą Nilu i wyżyną Półwyspu Synaj. Prowadzi przez jeziora: Al-Manzila, At-Timsah oraz Jeziora Gorzkie (Wielkie i Małe); jego maksymalna szerokość wynosi 415 metrów, a głębokość – 22 m.

W latach 1967-1975 kanał był zamknięty z powodu konfliktu egipsko-izraelskiego, a w latach 1980–1982 został zrekonstruowany i pogłębiony.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Świnoujście: Jest przetarg na analizę nawigacyjną dla nowego toru podejściowego

Intermodal i logistyka

Świnoujście: Jest przetarg na analizę nawigacyjną dla nowego toru podejściowego

Mikołaj Kobryński 19 czerwca 2023

Wysokość stawek frachtu morskiego to nie wszystko

Intermodal i logistyka

Wysokość stawek frachtu morskiego to nie wszystko

Juliusz Skurewicz, Polska Izba Spedycji i Logistyki 31 marca 2023

Cieśnina Bosfor zablokowana. Statek utknął na mieliźnie

Intermodal i logistyka

Zielona rewolucja w żegludze. Coraz więcej ekoinwestycji

Intermodal i logistyka

Gróbarczyk: Niektóre inwestycje w portach muszą teraz przyspieszyć

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk północną bramą Europy

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk północną bramą Europy

Elżbieta Pałys 31 maja 2021

Zobacz również:

Świnoujście: Jest przetarg na analizę nawigacyjną dla nowego toru podejściowego

Intermodal i logistyka

Świnoujście: Jest przetarg na analizę nawigacyjną dla nowego toru podejściowego

Mikołaj Kobryński 19 czerwca 2023

Wysokość stawek frachtu morskiego to nie wszystko

Intermodal i logistyka

Wysokość stawek frachtu morskiego to nie wszystko

Juliusz Skurewicz, Polska Izba Spedycji i Logistyki 31 marca 2023

Cieśnina Bosfor zablokowana. Statek utknął na mieliźnie

Intermodal i logistyka

Zielona rewolucja w żegludze. Coraz więcej ekoinwestycji

Intermodal i logistyka

Gróbarczyk: Niektóre inwestycje w portach muszą teraz przyspieszyć

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk północną bramą Europy

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk północną bramą Europy

Elżbieta Pałys 31 maja 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5