Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Erbud: Wykluczamy błędy wykonawcze

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

ak

Data publikacji:
23-01-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Erbud: Wykluczamy błędy wykonawcze
fot. Rynek Infrastruktury
Lotnisko Warszawa/Modlin wezwało firmę Erbud do zapłaty pierwszych odszkodowań oraz przedstawienia harmonogramu gruntownego remontu. Jednak według wykonawcy, to nie spółka Erbud ponosi odpowiedzialność za powstałe na pasie uszkodzenia.

 Zarząd portu lotniczego w Modlinie w czasie obrad sejmiku województwa mazowieckiego, poinformował o wystawieniu firmie Erbud pierwszego wezwania do pokrycia utraconych korzyści w wyniku nieprawidłowego wykonania pasa startowego. Wezwanie to opiewa na sumę blisko 1 mln zł i dotyczy okresu od 22 do 31 grudnia 2012 roku.

 

- Pas startowy składa się z trzech części, to są dwa progi długości 500 m, które były wykonane w technologii betonowej i 1500 m środków technologii betonu asfaltowego. Usterki dotyczą tych dwóch progów. Każdy z nich ma długość 540 m. Jak porównamy to z wartością zlecenia, to udział tych dwóch progów betonowych to jest ok. 10 mln netto, to jest około 12 proc. wartości zlecenia – mówi prezes spółki Erbud, Józef Zubielewicz. Według zarządu firmy Erbud wartość kontraktu wynosi 87 mln netto.

 

- W oparciu o wstępną analizę, którą przeprowadziliśmy – realizacji inwestycji, jak również ocenę jakości użytych materiałów plus receptur zgodności z polskimi normami, wykluczamy błędy wykonawcze. Materiały, jak i certyfikaty, jak i próbki wykonane podczas realizacji, wykazują, że wszystkie normy zostały spełnione – mówi Zubelewicz. Według wykonawcy przyczyną powstania usterek na pasie startowym mógł być nieodpowiedni sposób utrzymania w okresie zimowym.

Lotnisko w Modlinie, z uwagi na poważne złuszczenia betonowej, kilometrowej części drogi startowej, zamknięte jest od 22 grudnia 2012 roku. Naprawa pasa rozpoczęła się 27 grudnia.

-Naprawy, które wykonaliśmy do tej pory traktujemy jako usuwanie skutków, a nie usuwanie przyczyny. Zdecydowaliśmy się - i zaproponowaliśmy to inwestorowi - wykonać naprawę, która wyeliminuje przyczyny. Możemy to wykonać, ale potrzebujemy dodatnich temperatur. Szacujemy, że wystarczy nam nawet 10 dni dodatnich temperatur – mówi Zubelewicz.

Jak podje dyrektor ds. finansowych, Agnieszka Głowacka koszty napraw w pierwszej fazie wyniosły ok. 450 tys. zł. Obejmowały wynagrodzenie i zakwaterowanie pracowników, a także koszty materiałów. Koszty napraw pasa startowego w przyszłości firma szacuje na 4. 5 mln zł, zostaną one opłacone przez czeskiego podwykonawcę firmy.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5