Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Eurolot uratuje LOT?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
17-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Eurolot uratuje LOT?
fot. marcinj, commons.wikimedia.org, GNU FDL
Eurolot już od marca przejmie wszystkie trasy krajowe, wykonywane do tej pory przez PLL LOT. Ale to nie koniec zmian na siatce połączeń narodowego przewoźnika. Eurolot przejmie również połączenia LOT-u do krajów środkowo-wschodnich – dowiedział się „Dziennik Gazeta Prawna”.

Jeszcze w tym tygodniu PLL LOT ma podjąć decyzję w sprawie siatki połączeń, która po restrukturyzacji ulegnie zmniejszeniu przynajmniej o jedną trzecią. Kasowane mają być trasy nieopłacalne. Decyzja, czy dane połączenie jest rentowne czy nie, jest również zależna od transferów, czyli liczby pasażerów danego rejsu przesiadających się na inne loty. Jedno jest pewne: utrzymane zostaną połączenia długodystansowe.

 

Z nieoficjalnych informacji DGP wynika, że oprócz tras krajowych, Eurolot będzie również obsługiwał dodatkowe trasy zagraniczne wykonywane do tej pory przez LOT. Zgodnie z umową code-share zawartą przez obie linie PLL LOT ma otrzymywać określoną liczbę miejsc w samolotach Eurolotu na trasach, które zostaną przez niego przejęte.

 

Bruksela wymusza na lotniczej spółce korzystającej z pomocy publicznej oddanie części rynku na rzecz innych graczy. Obecnie polska siatka połączeń PLL LOT stanowi około 15 procent wszystkich połączeń narodowego przewoźnika. Wykonuje on loty do ośmiu polskich miast. Gdyby doliczyć do tej liczby podobną sumę europejskich miast zostałby osiągnięty poziom redukcji oczekiwany przez Unię Europejską – pisze DGP. W ten sposób strefa wpływów przewoźników kontrolowanych przez Skarb Państwa nie uległaby zmianie, jedynie profity dzielone byłyby między dwie linie. Problemem jest fakt, iż UE chce, aby połączenia przechodziły w ręce firm nie korzystających z publicznych pieniędzy.

 

Plany LOT-u zakładają zwrot 15 samolotów średniego zasięgu. To duże ryzyko dla linii, która oprócz pasażerów z Warszawy, na trasy długodystansowe musi dowieźć sobie również pasażerów z innych miast. Jeśli LOT nie będzie miał firmy, która zrobi to za niego, natychmiast przejmie ich konkurencja w postaci Lufthansy. Wówczas Boeingi 787 stałyby puste, a spółka pogłębiałaby straty.

 

Całość artykułu
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Milczarski odwołany z funkcji prezesa PLL LOT i PGL!

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Łukasz Malinowski 10 lipca 2022

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Milczarski odwołany z funkcji prezesa PLL LOT i PGL!

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Łukasz Malinowski 10 lipca 2022

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5