Partner serwisu
Intermodal i logistyka

GCT Gdynia: Wzrost przeładunków także o 25 procent

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
GCT Gdynia: Wzrost przeładunków także o 25 procent
fot. GCT Gdynia
W styczniu i lutym 2014 r. łączny wynik przeładunków w terminalu kontenerowym GCT Gdynia wyniósł 57 231 TEU, podczas gdy w styczniu i lutym 2013 r. było to 45 823 TEU. Oznacza to 25-procentowy wzrost obrotów rok do roku.

Identyczny, 25% wzrost odnotowany został w dwóch pierwszych miesiącach 2014 r. (w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym w innym gdyńskim terminalu – BCT). Łączny obrót w gdyńskich terminalach wzrósł zatem z 101 705 TEU w styczniu i lutym 2013 r. do 127 596 TEU w styczniu i lutym 2014 r.

– Jako że obroty terminali gdyńskich to prawie w 100% obroty krajowego rynku lokalnego, wyniki te świadczą o dużej atrakcyjności Gdyni dla załadowców oraz niezmiennie silnej pozycji naszego portu w obsłudze polskiego handlu zagranicznego. Jest to spowodowane w dużej mierze faktem, że gdyńskie terminale współpracują z prawie 30 armatorami oceanicznymi i żeglugi bliskiego zasięgu, co przekłada się na dużą ilość okazji załadowczych i bogatą ofertę przewozową – czytamy w oświadczeniu, przesłanym do naszej redakcji przez kierownictwo GCT.

Dodając do tego wyniki największego polskiego terminala kontenerowego – DCT Gdańsk (215 300 TEU w styczniu i lutym 2014 r.), wyniki przeładunków kontenerów w tych trzech terminalach wyniosły w pierwszych dwóch miesiącach 2014 r. 342 896 TEU i były wyższe niż w 2013 r. o 14,7%. Gdyby taka tendencja utrzymała się przez cały rok, po raz pierwszy w historii w sumie wskaźnik przeładunków w tych terminalach przekroczyłby 2 mln TEU w skali roku. Wyniósłby ok. 2,15 mln TEU. 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij