Rynek Infrastruktury
Identyczny, 25% wzrost odnotowany został w dwóch pierwszych miesiącach 2014 r. (w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym w innym gdyńskim terminalu – BCT). Łączny obrót w gdyńskich terminalach wzrósł zatem z 101 705 TEU w styczniu i lutym 2013 r. do 127 596 TEU w styczniu i lutym 2014 r.
– Jako że obroty terminali gdyńskich to prawie w 100% obroty krajowego rynku lokalnego, wyniki te świadczą o dużej atrakcyjności Gdyni dla załadowców oraz niezmiennie silnej pozycji naszego portu w obsłudze polskiego handlu zagranicznego. Jest to spowodowane w dużej mierze faktem, że gdyńskie terminale współpracują z prawie 30 armatorami oceanicznymi i żeglugi bliskiego zasięgu, co przekłada się na dużą ilość okazji załadowczych i bogatą ofertę przewozową – czytamy w oświadczeniu, przesłanym do naszej redakcji przez kierownictwo GCT.
Dodając do tego wyniki największego polskiego terminala kontenerowego – DCT Gdańsk (215 300 TEU w styczniu i lutym 2014 r.), wyniki przeładunków kontenerów w tych trzech terminalach wyniosły w pierwszych dwóch miesiącach 2014 r. 342 896 TEU i były wyższe niż w 2013 r. o 14,7%. Gdyby taka tendencja utrzymała się przez cały rok, po raz pierwszy w historii w sumie wskaźnik przeładunków w tych terminalach przekroczyłby 2 mln TEU w skali roku. Wyniósłby ok. 2,15 mln TEU.