ju
W 2012 roku gdańskie lotnisko po raz pierwszy uplasowało się na trzeciej pozycji, wśród wszystkich polskich lotnisk, pod względem liczby obsłużonych pasażerów, wyprzedzając tym samym katowickie Pyrzowice. W całym ubiegłym roku przez gdańskie lotnisko przewinęło się 2 mln 906 tys. pasażerów – o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Tak duży wzrost był możliwy dzięki znacznie zwiększonemu oferowaniu na rynku krajowym, zarówno przez OLT Express, jak i LOT oraz Eurolot, a także utrzymaniu stabilnych wzrostów w ruchu międzynarodowym. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na dobry wynik całoroczny był skokowy rozwój ruchu czarterowego.
W 2013 roku władze portu spodziewają się usabilizowania i znacznego wyhamowania tej dynamiki wzrostu. W planach są jednak kolejne inwestycje, które wpłyną na zwiększenie możliwości przepustowych gdańskiego lotniska. Wśród najważniejszych planów jest rozbudowa terminalu T2 o około 30 proc. powierzchni i połączenie nowej części z przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, która powstanie przed terminalem.
Powiększony terminal T2, który obecnie obsługuje wyłącznie odloty, będzie mógł przyjmować pasażerów przylatujących do Trójmiasta. W terminalu dobudowane zostaną rękawy, które wprowadzą pasażerów wprost z hali odlotów na pokład samolotów, bez konieczności wychodzenia na płytę lotniska. Włączona zostanie również funkcja tranzytowa, umożliwiająca pasażerom przesiadki bez przechodzenia kontroli celnej i paszportowej oraz nowy terminal cargo, do obsługi ruchu towarowego.
Podwyższona zostanie również kategoria ILS lotniska z pierwszej do drugiej, poprzez zwiększenie możliwości lądowania w trudniejszych warunkach i w ograniczonej widoczności. Inwestycja pochłonie około 40 mln zł. Została ona wpisana na listę indykatywną programu Infrastruktura i Środowisko, dlatego ma zapewnione rządowe wsparcie w wysokości 20 mln zł.