Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Gdańsk: Wydzierżawiono teren w porcie morskim pod przeładunki sprzętu wojskowego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
24-10-2023
INTERMODAL I LOGISTYKA
Gdańsk: Wydzierżawiono teren w porcie morskim pod przeładunki sprzętu wojskowego
fot. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk
Spółka BLG AutoTerminal Gdańsk wydzierżawiła teren w gdańskim porcie morskim w celu realizacji przeładunków sprzętu wojskowego. Potwierdza strategiczną rolę przestrzeni morskiej w zapewnieniu bezpieczeństwa Polski i regionu w niepewnych czasach.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk oraz BLG AutoTerminal Gdańsk podpisały umowę dzierżawy, która zakłada, że druga z wyżej wymienionych spółek wydzierżawi od pierwszej na okres trzech lat teren, na którym realizowane będą operacje przeładunku i składowania sprzętu wojskowego. Obsługa kontyngentów wojskowych ma ruszyć już w pierwszym kwartale przyszłego roku. – Od czasu aneksji Krymu i Donbasu przez Federację Rosyjską, obecność wojsk sojuszniczych w Polsce wzrosła, a od początku wojny zapotrzebowanie na usługi przeładunkowe wojsk w porcie jest znacznie większe. Jesteśmy bardzo dumni, że wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk tworzymy możliwość obsługi tych towarów na własnym, dedykowanym terminalu – komentuje Paweł Byglewski, prezes zarządu BLG AutoTerminal Gdańsk.

– To kolejny przykład strategicznej roli jaką w międzynarodowych relacjach odgrywa Port Gdańsk, który posiada wszelką infrastrukturę konieczną do kompleksowej obsługi transportów strategicznych. W obecnej sytuacji geopolitycznej na pierwszy plan wysuwa się bezpieczeństwo Polski i jej sojuszników, płynność dostaw sprzętu wojskowego do Europy, a dalej na przykład do Ukrainy. Jako największy port kontenerowy na Bałtyku i oczywisty partner dla naszych sąsiadów, mamy historyczną rolę do odegrania w rozwoju współpracy gospodarczej i w obszarze bezpieczeństwa całego regionu Europy Środkowej i Środkowo-Wschodniej – mówi cytowany w komunikacie prasowym Łukasz Malinowski, prezes zarządu ZMPG. Przypomnijmy, że już dziś nowy sprzęt wojskowy dla Polski produkcji amerykańskiej i południowokoreańskiej dociera do naszego kraju drogą morską.

Warto dodać, że port morski w Gdańsku zapewnia także możliwość importu drogą morską ropy naftowej z całego świata. Nie tylko do Polski, ale również do Niemiec. Zdolności przeładunkowe gdańskiego Naftoportu, zlokalizowanego w Porcie Północnym, umożliwiają bowiem nie tylko zaopatrzenie w 100% polskich rafinerii w Gdańsku i Płocku, ale również niemieckich rafinerii Leuna i Schwedt. W obliczu wstrzymania dostaw węglowodorów z Federacji Rosyjskich, które zresztą i tak nie powinny być realizowane w obliczu rosyjskiej agresji na Ukrainę, polska infrastruktura portowa oraz nowo powstały system gazociągów Baltic Pipe stały się kluczowe w kontekście zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego zarówno kraju, jak i regionu.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Intermodal i logistyka

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Mikołaj Kobryński 07 marca 2024

Artur Dziambor dyrektorem w Porcie Gdańsk

Polityka i prawo

Artur Dziambor dyrektorem w Porcie Gdańsk

Mikołaj Kobryński 04 marca 2024

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Biznes i przemysł

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Mikołaj Kobryński 23 lutego 2024

Zobacz również:

Gdynia: Drugi operator promowy (znowu) poszukiwany

Intermodal i logistyka

Gdynia: Drugi operator promowy (znowu) poszukiwany

Mikołaj Kobryński 08 marca 2024

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Intermodal i logistyka

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Mikołaj Kobryński 07 marca 2024

Powstanie nowe połączenie drogowe w aglomeracji poznańskiej

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Intermodal i logistyka

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Mikołaj Kobryński 07 marca 2024

Artur Dziambor dyrektorem w Porcie Gdańsk

Polityka i prawo

Artur Dziambor dyrektorem w Porcie Gdańsk

Mikołaj Kobryński 04 marca 2024

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Biznes i przemysł

Bando: Koszt budowy FSRU to 4,7 mld zł

Mikołaj Kobryński 23 lutego 2024

Zobacz również:

Gdynia: Drugi operator promowy (znowu) poszukiwany

Intermodal i logistyka

Gdynia: Drugi operator promowy (znowu) poszukiwany

Mikołaj Kobryński 08 marca 2024

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Intermodal i logistyka

Powstanie drugi terminal instalacyjny offshore!

Mikołaj Kobryński 07 marca 2024

Powstanie nowe połączenie drogowe w aglomeracji poznańskiej

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5