Dziś okolice portu lotniczego pod względem drogowym są jedną z lepiej skomunikowanych drogowo części Trójmiasta. Już niedługo pod sam terminal będzie można również dojechać pociągiem. Inwestycja ma być gotowa w wakacje 2015 roku.
Anna Staniszewska z firmy DTZ, która w ubiegłym roku przygotowała raport „Adres: Lotnisko”, poświęcony rozwojowi terenów wokół portów lotniczych w rozmowie z „GW” przyznała, że zapewnienie lotniskom warunków do rozwoju wymaga odpowiedniej infrastruktury komunikacyjnej. Dzięki temu lokalizacje okołolotniskowe zwiększają swoją atrakcyjność jako klastry biznesowe, handlowe dla biznesu.
Gdańskie lotnisko ma być pierwszym regionalnym portem lotniczym w Polsce, przy którym powstanie hotel. Jego budowa ruszyła w czerwcu ubiegłego roku, a pierwszych gości przyjąć ma w drugiej połowie 2013 roku. W skład kompleksu realizowanego na 11 ha docelowo wejdzie 5 biurowców o powierzchni ponad 45 tys. m kw.
W sumie do lotniska należy 13 ha ziemi, które mogą być wykorzystane pod budowę biurowców, hoteli, centrów wystawienniczych czy sklepów. Gdańsk chciałby przyciągnąć firmy m.in. z sektora BPO czy IT.
Rozwój Airport City przy gdańskim lotnisku to kwestia kilkunastu lat. Obecnie port jest na etapie przygotowywania przetargu na doradcę biznesowego, którego zadaniem będzie dokładna ocena potencjału gdańskich terenów przy porcie. Doradca przygotuje również dokładną strategię działania. Dokument ma być gotowy jeszcze w tym roku.