Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Gdynia: Jest kluczowy przetarg dla budowy Portu Zewnętrznego

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
23-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
23-11-2023
INTERMODAL I LOGISTYKA
Gdynia: Jest kluczowy przetarg dla budowy Portu Zewnętrznego
wiz. Zarząd Morskiego Portu Gdynia
Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłosił przetarg na realizację nowych falochronów osłonowych. To kluczowa inwestycja w ramach planowanego do realizacji jeszcze w tej dekadzie Portu Zewnętrznego, którego główną częścią będzie głębokowodny terminal kontenerowy o zdolnościach przeładunkowych na poziomie 2,5 mln TEU w skali roku.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłosił przetarg na realizację w systemie “projektuj i buduj” pięciu nowych falochronów osłonowych o łącznej długości 2406 metrów oraz wzmocnienie dwóch istniejących długości 383 metrów. Wykonawca kontraktu będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie i zbudowanie falochronów osłonowych, jak również uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych i pozwolenia na użytkowanie. Spółka otrzymała na ten cel dofinansowanie od Skarbu Państwa poprzez zwiększenie kapitału zakładowego. Projekt zapewni zwiększenie przepustowości, efektywności operacyjnej i bezpieczeństwa ruchu w gdyńskim porcie morskim.

Co jednak najważniejsze, umożliwi budowę Portu Zewnętrznego, który powstanie jako wydłużenie istniejącego Nabrzeża Śląskiego w głąb morza na sztucznie zalądowionej powierzchni. – Budowa Portu Zewnętrznego stanowi odpowiedź na rosnące wyzwania związane z obsługą coraz większych jednostek morskich oraz zwiększającym się ruchem portowym. Nowe falochrony odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu bezpiecznych warunków żeglugi, chroniąc jednocześnie infrastrukturę portową i umożliwiają wyjście na morze – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Jacek Sadaj, prezes zarządu ZMPG.

W wyniku realizacji inwestycji powierzchnia portu morskiego w Gdyni wzrośnie o 151 hektarów. Port Zewnętrzny ma mieć 2500 metrów długości i 700 metrów szerokości. Będzie mógł obsługiwać największe kontenerowce oceaniczne do 16 metrów zanurzenia, 490 metrów długości i 72 metrów szerokości, przewożące nawet 30 tys. TEU. Jednocześnie w ramach Portu Zewnętrznego oprócz terminala kontenerowego zaplanowano terminal offshore oraz przestrzeń przeznaczoną do przeładunków wojskowych.

Nowe falochrony osłonowe mają być wysoce odporne na różne warunki pogodowe. ZMPG już wcześniej przygotował dla projektu program funkcjonalno-użytkowy, kosztorys inwestorski oraz dokumentację geologiczno-inżynierską. Zrealizowano również analizy koncepcyjne oraz prognozę oddziaływania na środowisko. W przetargu głównym kryterium oceny ofert jest cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Zamawiający przewidział również jedno kryterium pozacenowe w postaci okresu rękojmi za wady za roboty budowlane – w tym przypadku możliwe będzie przyznanie do 40% punktów w przypadku okresu 10 lat. Oferty można składać do 31 stycznia 2024 roku. Do 19 lutego 2024 roku wybrany ma zostać operator Portu Zewnętrznego. Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” w lipcu, oferty w przetargu mogą złożyć cztery podmioty, które zostały zaproszone do negocjacji.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT Cargo ważnym elementem strategii rozwoju LOT

Biznes i przemysł

LOT Cargo ważnym elementem strategii rozwoju LOT

Łukasz Malinowski 23 listopada 2023

Zobacz również:

Kolejna dostawa nowego sprzętu wojskowego do Polski drogą morską

Intermodal i logistyka

Kolejna dostawa nowego sprzętu wojskowego do Polski drogą morską

Mikołaj Kobryński 23 listopada 2023

Świnoujście: Spotkanie u prezydenta miasta w sprawie terminala kontenerowego

Intermodal i logistyka

Biała Podlaska szuka wykonawcy dokumentacji projektowej obwodnicy

Miasto

Pozostałe z wątku:

LOT Cargo ważnym elementem strategii rozwoju LOT

Biznes i przemysł

LOT Cargo ważnym elementem strategii rozwoju LOT

Łukasz Malinowski 23 listopada 2023

Zobacz również:

Kolejna dostawa nowego sprzętu wojskowego do Polski drogą morską

Intermodal i logistyka

Kolejna dostawa nowego sprzętu wojskowego do Polski drogą morską

Mikołaj Kobryński 23 listopada 2023

Świnoujście: Spotkanie u prezydenta miasta w sprawie terminala kontenerowego

Intermodal i logistyka

Biała Podlaska szuka wykonawcy dokumentacji projektowej obwodnicy

Miasto

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5