Rynek Infrastruktury
Metro Warszawskie przygotowuje właśnie przetarg na projektowanie kolejnych odcinków. - Plan jest taki, że pod koniec 2013 roku będziemy mieli gotowy projekt kolejnych odcinków wraz pozwoleniami na budowę. Liczymy, że wtedy już uzyskamy nowe środki unijne i będziemy mogli ogłaszać przetarg na budowę - zapowiada Leszek Ruta.
Taki wariant przedłużenia drugiej linii metra powstał po analizie przygotowanej przez dra Andrzeja Brzezińskiego z Politechniki Warszawskiej. Stwierdził on, że wprawdzie najwięcej pasażerów korzystałoby z metra w wariancie "4 + 4", ale wariant "3+3" okazał się najkorzystniejszy pod względem korzyści ekonomicznych i społecznych. - Liczba podróżnych będzie niewiele mniejsza, a budowanie czwartej stacji po obu stronach podrożyłoby inwestycję aż o miliard złotych - powiedział "Gazecie Wyborczej" Brzeziński. Według niego szacowane koszty budowy sześciu nowych stacji i zakupu dodatkowych pociągów to 2 mld 700 mln zł.