Partner serwisu
Intermodal i logistyka

II linia metra: Jaka kolejność drążenia tuneli?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
22-06-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
II linia metra: Jaka kolejność drążenia tuneli?
Rys. Witold Urbanowicz
Pojawiła się nowa koncepcja dotycząca kolejności drążenia tuneli i wykorzystania trzech tarcz. Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.

Prezes Metra Jerzy Lejk mówi o nowej koncepcji drążenia tuneli. Jedna tarcza miałaby drążyć tunel północny ze stacji C-9 Rondo Daszyńskiego do stacji C-15 Dworzec Wileński. Druga tarcza drążyłaby tunel południowy ze stacji C-9 Rondo Daszyńskiego do stacji C-10 Rondo ONZ, a następnie łącznik torowy w kierunku stacji A-13 Centrum na I linii metra. Trzecia tarcza wykonywałaby dalszy odcinek południowego tunelu od łącznika torowego do stacji C-15 Dworzec Wileński. Zdaniem prezesa jest to wariant najszybszy.

Wcześniejsza koncepcja zakładała, że jedna tarcza drążyć będzie tunel północny od stacji C-9 Rondo Daszyńskiego do stacji C-13 Powiśle, druga tunel południowy od stacji C-9 Rondo Daszyńskiego do stacji C-10 Rondo ONZ, następnie łącznik torowy w kierunku stacji A-13 Centrum, po czym wróci do budowy tunelu południowego od łącznika do stacji C-13 Powiśle. Trzecia tarcza drążyłaby tunel południowy od stacji C-13 Powiśle do stacji C-15 Dworzec Wileński, następnie tunel północny w odwrotnej kolejności – od C-15 do C-13.

Ostateczna decyzja co do wyboru kolejności prac jeszcze nie zapadła. – Zakładamy pewną elastyczność prac. Kolejność zostanie dostosowana do postępów – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy AGP Metro. – Poszczególne etapy inwestycji muszą być skoordynowane. Nie możemy doprowadzić do nałożenia się utrudnień, np. zamknięcia ul. Marszałkowskiej i utrudnień na I linii metra – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5