Partner serwisu
Intermodal i logistyka

II linia metra: Nowy Świat to trudna stacja

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
19-07-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
II linia metra: Nowy Świat to trudna stacja
Fragment ul. Świętokrzyskiej zamkniętej na czas budowy II linii metra (fot. Rynek Infrastruktury)
Ruszają prace przy stacji C-12 Nowy Świat. Technologie budowy te same, wyzwanie trochę większe. Wykonawca będzie miał tutaj najmniej miejsca, wykop natomiast będzie jednym z głębszych.

Wykonawca ogrodził teren budowy stacji C-12 Nowy Świat w miniony weekend. Prace prowadzone będą w ciągu ul. Świętokrzyskiej po zachodniej stronie skrzyżowania z Nowym Światem, na wysokości Ministerstwa Finansów. Ulica jest w tym miejscu najwęższa. – Jest to stacja, gdzie jest najmniej miejsca. Ściany szczelinowe będą w bliskim sąsiedztwie budynków. To jest duże utrudnienie, wymaga to dokładnych wyliczeń – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy AGP Metro. Wystarczy dodać, że płot ogradzający plac budowy stoi bezpośrednio przy ścianach budynku Ministerstwa Finansów.

Budowa tej stacji będzie wyjątkowa nie tylko z uwagi na ograniczone miejsce. Wykop stacji będzie głębszy w porównaniu do innych stacji. Perony znajdą się 22 metry pod ziemią, a ściany szczelinowe będą posadowione na głębokość 30 metrów pod ziemią.

– Technologicznie wykop nie będzie się różnił od innych stacji – mówi Mateusz Witczyński. Po przebudowie kolizji i rozbiórce jezdni oraz infrastruktury naziemnej wykonawca zabierze się za wykop wstępny. Następnie zostaną wytyczone murki prowadzące, po czym rozpocznie się budowa ścian szczelinowych. W trakcie ich budowy prowadzone będą prace przy płycie dennej. W następnej kolejności budowany będzie strop. Po wykonaniu otworu technologicznego z przestrzeni stacji będzie wybierana ziemia metodą podstropową. Prace będą prowadzone w zamkniętej konstrukcji, ograniczonej ścianami – nie będzie więc możliwości nieplanowego wyjścia poza teren budowy.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5