Witold Urbanowicz
Jak informuje Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy AGP Metro, pierwszy transport zaplanowany jest na 29. tydzień roku. Z kalendarza wynika, że wypada to w przyszłym tygodniu. Łącznie zaplanowanych jest ok. 15 transportów z elementami trzech tarcz TBM do drążenia tuneli, które zostały wyprodukowane w zakładach Herrenknechta w niemieckim Schwanau.
Montaż będzie odbywać się bezpośrednio na placach budowy przy szybach startowych i zajmie około dwóch miesięcy. Obejmuje to m.in. składanie części tarczy na górze, włożenie elementu drążącego, przygotowanie zaplecza, układanie taśmociągu oraz przyłącza elektryczne.
Jak zapowiada wykonawca, tarcze zaczną pracę przy drążeniu tuneli pod koniec roku albo na początku przyszłego. Ich start zależny jest bezpośrednio od postępów prac na budowie szybów startowych (C-9 Rondo Daszyńskiego i C-13 Powiśle) oraz kolejnych stacji C-10 Rondo ONZ i C-14 Stadion – tak, by tarcze płynnie przeszły przez gotowy korpus stacji.