mg
Pierwsza z TBM jest już na rondzie Daszyńskiego, druga – na pl. Defilad, a trzecia szykowana jest do transportu do stolicy. Jak podaje Witczyński, tarcze będą poruszać się w tunelu ok. 10-12 metrów na dobę, pracując bez przerwy. Pierwsza TBM znajdująca się w na rondzie Daszyńskiego, wydrąży tunel północny, do Dworca Wileńskiego po drugiej stronie Wisły.
- Około miesiąca później zostanie uruchomiona druga tarcza, która wydrąży tunel południowy pomiędzy Rondem Daszyńskiego a komorą łącznika pod placem pl. Defilad. Następnie wykona odcinek pomiędzy komorą łącznika a stacją Powiśle – cytuje Witczyńskiego PAP. Odstęp czasowy jest konieczny ze względów bezpieczeństwa. Trzecia TBM zajmie się tunelem południowym pomiędzy Powiślem a Dworcem Wileńskim. Przy obsłudze jednej maszyny zatrudnione są 52 osoby.
TBM użyty przy budowie metra we włoskiej Brescii:
Sposób działania TBM: