Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Impas w klimatycznych negocjacjach

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
17-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
WysokieNapiecie.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Impas w klimatycznych negocjacjach
fot. WW
Wyciekł projekt konkluzji październikowego szczytu klimatyczno-energetycznego. Polska na razie mówi „nie“ – ustalił portal WysokieNapiecie.pl. Czy powinniśmy grać na zwłokę?

Projekt wciąż jest wersją roboczą - państwa mają teraz przedstawić swoje uwagi. „Właściwe“ konkluzje mają być gotowe w przyszłym tygodniu.

Nie ma niespodzianek. W latach 2020 - 2030 kreślone przez konkluzje plany są następujące:
1. 40 proc. redukcja gazów cieplarnianych w porównaniu z 1990, rozłożona na wszystkie z państwa, z uwzględnieniem “uczciwości i solidarności”. Kraje będą sprzedawać uprawnienia na aukcjach.
2. Reforma systemu handlu emisjami. Podwyższenie wskaźnika wycofywania uprawnień z 1,74 proc. do 2,2 proc. Sektory przemysłu zagrożone ucieczką do innych krajów otrzymają darmowe uprawnienia dopóki główne gospodarki świata nie podejmą “porównywalnych wysiłków”.
3. Powstanie fundusz NER 400 (na bazie istniejącego NER 300), który będzie dysponował 400 mln uprawnień (biorąc pod uwagę dzisiejszą wartość rynkową jednego uprawnienia - ok. 5 euro, daje to 2 mld euro) Fundusz będzie wspierał niskoemisyjne innowacje.
4.Pula uprawnień (1 do 2 proc.) zostanie przeznaczona dla biedniejszych krajów UE (o PKB na głowę mniejszym niż 60 proc. unijnej średniej). Zostanie przeznaczona na poprawę efektywności energetycznej, a także na zapewnienie czystej, bezpiecznej i dostępnej energii. Rezerwa będzie zarządzana przez Europejski Bank Inwestycyjny.
5. Zostaje 27 proc. cel dla odnawialnych źródeł energii oraz 30 proc. cel efektywności energetycznej. Nie przełożą się jednak na wiążące cele dla poszczególnych krajów.

Dlaczego negocjacje utkwiły w miejscu? I które postulaty są szczególnie ważne dla Polski? Więcej informacji na ten temat na portalu "WysokieNapiecie.pl".

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rachunek za klimat

Intermodal i logistyka

Rachunek za klimat

Maciej Wesołowski 29 października 2014

Pakiet Klimatyczny wciąż zagraża inwestycjom w energetyce

Intermodal i logistyka

Pakiet Klimatyczny wciąż zagraża inwestycjom w energetyce

Janusz Steinhoff 27 października 2014

W Brukseli ważą się losy Pakietu Klimatycznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Rachunek za klimat

Intermodal i logistyka

Rachunek za klimat

Maciej Wesołowski 29 października 2014

Pakiet Klimatyczny wciąż zagraża inwestycjom w energetyce

Intermodal i logistyka

Pakiet Klimatyczny wciąż zagraża inwestycjom w energetyce

Janusz Steinhoff 27 października 2014

W Brukseli ważą się losy Pakietu Klimatycznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5