Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Inwestycje PSE wykonywane przez Aldesę zagrożone?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
25-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ww / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Inwestycje PSE wykonywane przez Aldesę zagrożone?
fot. Włodzimierz Włoch
Aldesa Nowa Energia, o ogłoszenie upadłości której wnioskuje część jej podwykonawców, realizuje na zlecenie Polskich Sieci Elektroenergetycznych dwa zadania. Spółka ta złożyła również najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę linii 220 kV Glinki-Recław. Czy inwestycje te są zagrożone?

Przypomnijmy. Portal "RynekInfrastruktury.pl" poinformował, że część podwykonawców spółki Aldesa Nowa Energia złożyła wniosek o ogłoszenie jej upadłości i zabezpieczenie majątku. 15 lipca 2013 r. Aldesa została także pomyślnie wpisana do Krajowego Rejestru Długów Biuro Informacji Gospodarczej.

 

Jednym z wnioskodawców jest Ventus Engineering z Gdańska, która to spółka wykonywała na zlecenie Aldesy fundamenty pod siedem wiatraków, drogi dojazdowe oraz place montażowe w ramach inwestycji budowy Farmy Wiatrowej Resko realizowanej przez konsorcjum Aldesy na zlecenie PGE Energia Odnawialna.

Jak informuje w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”, Zbigniew Śladowski, członek zarządu spółki Ventus Engineering, za wykonane przez firmę z Gdańska prace Aldesa zapłaciła jedynie 20 proc. wynagrodzenia.

 

Aldesa Nowa Energia z najkorzystniejszymi ofertami w trzech przetargach PSE

 

Aldesa Nowa Energia realizuje obecnie na zlecenie Polskich Sieci Elektroenergetycznych następujące zadania inwestycyjne: Budowa dwutorowej linii 400 kV Ostrołęka – Olsztyn Mątki oraz budowa dwutorowej linii 400 kV Gdańsk Przyjaźń – Żydowo Kierzkowo.

 

Wartość kontraktu na pierwszą z wymienionych inwestycji, to blisko 426 mln zł. Druga najkorzystniejsza oferta w przetargu była prawie 35 mln zł wyższa, a różnica pomiędzy propozycją Aldesy, a najwyższą złożoną w przetargu, gdzie startowało 5 oferentów, wynosi ok. 186,5 mln zł.

 

W przypadku drugiego przetargu, Aldesa zaproponowała 410 mln zł. Druga najkorzystniejsza oferta była 22 mln zł wyższa, a różnica pomiędzy propozycją Aldesy, a najwyższą złożoną w przetargu, gdzie startowało 5 oferentów, wyniosła ok. 227,5 mln zł.

Ponadto Aldesa Nowa Energia złożyła najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu publicznym na realizację zadania „Budowa linii 220 kV Glinki-Recław”. W tym przypadku startowały trzy podmioty. Oferta Aldesy (80,8 mln zł brutto) jest niższa od drugiej o 22,3 mln zł, a od trzeciej propozycji o 40 mln zł.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleją na lotnisko w Modlinie z umową na dokumentację projektową

Biznes i przemysł

Konieczek: O ingerencji w oprogramowanie ABW wiedziało od nas

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Koleją na lotnisko w Modlinie z umową na dokumentację projektową

Biznes i przemysł

Konieczek: O ingerencji w oprogramowanie ABW wiedziało od nas

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5