Partner serwisu
Intermodal i logistyka

ITWL: Pas w Modlinie trzeba wyburzyć i wylać na nowo

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

ju

Data publikacji:
07-02-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
ITWL: Pas w Modlinie trzeba wyburzyć i wylać na nowo
fot. Port Lotniczy Warszawa-Modlin
- Mowy o tym, żeby pas startowy na lotnisku w Modlinie był dalej użytkowany, być nie może. Trzeba go wyburzyć i wylać na nowo – stwierdził dyrektor Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, prof. Ryszard Szczepanik. Władze portu odpowiadają, że nie mają ekspertyz, które by to potwierdzały.

Według dyrektora ITWL istota problemu leży w pytaniu, jak doszło do wylania złego betonu – Wszystkie zabiegi kosmetyczne wykonane do tej pory, są – jak widać – nieskuteczne. Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych został poproszony o wydanie pierwszej ekspertyzy w momencie, kiedy pojawiły się pierwsze problemy z pasem. 10 czerwca ubiegłego roku wydaliśmy opinię, w której jednoznacznie stwierdziliśmy, że beton spełnia wszystkie normy. Jednocześnie jednak nie byliśmy w stanie określić, jak jego stan będzie się rysował za kilka, czy kilkanaście tygodni, kiedy przyjdą mrozy i margiel nasiąknie.

 

- Problemem jest fakt, że dopuszczono do powstania złego betonu. Nasze późniejsze ekspertyzy były jednoznaczne – pas nie nadaje się do użytkowania. Ilość wyłuszczeń jest tak duża, że nie jesteśmy w stanie upilnować tego pasa, żeby poszczególne odpryski nie dostały się do silnika, czy pod oponę startującego samolotu. Mowy o tym, żeby ten pas dalej użytkować, być nie może. Trzeba go wyburzyć i wylać porządne mieszanki betowe. My posiadamy w instytucie normę dotyczącą mieszanek dla pasów lotniskowych – kontynuował dyrektor ITWL.

 

Szczepanik ocenił, że nawet niewielkie kawałki kruszywa leżące na pasie startowym mogą doprowadzić do katastrofy. Przypomniał też, że do wypadku Concorde’a linii Air France, w której w 2000 roku zginęło 113 osób, doszło z powodu leżącego na pasie kawałka metalu. Przedziurawił on oponę maszyny podczas jej startu z paryskiego lotniska. W następstwie szczątki opony uszkodziły zbiornik z paliwem i wywołały pożar samolotu.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5