Mariusz W.
To bowiem ruch czarterowy odnotował w ubiegłym miesiącu największy spadek. Z połączeń wakacyjnych z pyrzowickiego lotniska w sierpniu bieżącego roku skorzystało 149 438 pasażerów, co w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego dało 12 procentowy spadek w ruchu czarterowym.
Niewielki wzrost odnotowano natomiast w ruchu regularnym. W ramach tego ruchu obsłużono 176 143 pasażerów, czyli o 2 procent więcej niż w sierpniu 2011 roku.
Od początku roku w Katowice Airport w ruchu całkowitym odprawiono 1 802 759 pasażerów, czyli o 3,2 procent więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Ruch regularny wzrósł o 6 procent i w jego ramach obsłużono 1 213 473 podróżnych, a czarterowy spadł o 0,2 procent i wyniósł 585 526 pasażerów.
Katowicki port inwestuje w siebie spore pieniądze i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w drugim kwartale 2013 roku lotnisko będzie w stanie obsługiwać większą ilość samolotów. A to ze względu na modernizację dróg kołowania i rozbudowę płyty postojowej, która nadal trwa. Obecnie trwają prace nad budową brakującej powierzchni postoju samolotów dla kolejnych dziesięciu maszyn.
W sumie pyrzowicki port lotniczy ma otrzymać 157 mln zł unijnej dotacji. Pieniądze zostaną przeznaczone na rozbudowę i modernizację infrastruktury lotniskowej. Mowa o środkach z Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. Dokument ma zostać podpisany w ciągu najbliższego tygodnia. Środki zostaną przeznaczone na trwającą już rozbudowę płyty postoju samolotów oraz modernizację dróg kołowania.
Pozostałe inwestycje to budowa nowej drogi startowej o długości 3,2 km i przekształcenie obecnego pasa startowego w drogę kołowania. Wartość przedsięwzięcia to ponad 405 mln zł netto.