Decyzja wynika z faktu, iż w katowickim porcie stale rośnie liczba takich pasażerów. Korzystanie ze szybkiej ścieżki ma zaoszczędzić czas pasażerów, którzy z racji częstych podróży lub podróżowania w wyższej klasie są uprawnieni do takiej usługi.
Z takiego ułatwienia będą mogli skorzystać m.in. pasażerowie biznesowi Lufthansy, która w Pyrzowicach jest największą linią tradycyjną. Należy do niej aż 60 proc. tego rynku w katowickim porcie, z wyłączeniem przewoźników niskokosztowych oraz czarterowych.
Bart Buyse, dyrektor generalny Lufthansy w Polsce powiedział PAP, że przewoźnik cieszy się z 20-procentowego wzrostu liczby pasażerów podróżujących w klasie biznes z Katowic. Nowo otwarty Business Lounge z pewnością przyczyni się do utrzymania tej tendencji. Według Buyse'a Śląsk jest najważniejszym rynkiem podróży służbowych Lufthansy w Polsce. Przewoźnik współpracuje z ponad tysiącem firm z regionu w ramach programu lojalnościowego.
Również władze lotniska podkreślają, że rozwój ruchu biznesowego jest dla nich bardzo ważny. W przyszłości planują nawet stworzyć osobny terminal dla obsługi tego ruchu. Trwają już prace nad koncepcją osobnego, niewielkiego terminalu wraz z niezbędną infrastrukturą do obsługi pasażerów samolotów biznesowych lotnictwa ogólnego (general aviation). Docelowo miałby on powstać w południowej części lotniska, tuż za obecnie istniejącymi hangarami technicznymi.