Ostatni rejs Serwisu 3 odbędzie statek "OOCL Hamburg", który wypłynie z Szanghaju 6 października. Wszystkie porty będą obsługiwane przez inne serwisy – zapewniają armatorzy.
Serwis obejmował Szanghaj, Ningbo, Shekou, Singapur, Rotterdam, Bremę, Goeteberg, Rotterdam, Jeddah, Singapur, Shekou, Hong Kong i Szanghaj. Władze portu w Gdańsku zabiegały wcześniej o włączenie terminala DCT do trasy serwisy, jednak w marcu tego roku Alians G poinformował, że nie jest zainteresowany nawiązaniem współpracy. Prawdopodobnie przyczynił się do tego Maersk Line, który chciał korzystać z usług DCT na wyłączność, zapewniając, że ustawicznie będzie rozwijał współpracę i potrzebne mu będą wszystkie wolne moce przeładunkowe.
Serwisem G6 zainteresowany jest obecnie Bałtycki Terminal Kontenerowy BCT, który prowadzi zaawansowane rozmowy z Aliansem G6. Teraz te rozmowy stanęły pod znakiem zapytania. Serwis 3 był "najbliższy" pomorskim portom. Pozostałe europejskie serwisy (Loop 1, 2, 5, 6, 7) Aliansu nie zawijają na Bałtyk, a swoją trasę kończą na porcie w Hamburgu. Jest zatem pewne, że wszelkie ustalenia stały się nieaktualne.
Sojusz G6 będzie nadal będzie oferować serwisy między Dalekim Wschodem a Europą, obejmujące cotygodniowymi rejsami wszystkie główne porty.
Członkowie G6 zapewniają, że na bieżąco będą monitorować sytuację rynkową i zaporezbowanie na serwis Loop 3, by móc go przywrócić do oferty.
Członkami G6 są: APL, Hapag-Lloyd, Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines, Nippon Yusen Kaisha and Orient Overseas Container Line.