Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Koniec marzeń: G6 nie wpłynie do Gdyni

Dalej Wstecz
Autor:

sg

Data publikacji:
03-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Koniec marzeń: G6 nie wpłynie do Gdyni
Fot. Hapag Lloyd
W rozkładzie serwisów na linii Azja-Europa w okresie zimowym zostanie wykreślony serwis Loop 3 - poinformowali członkowie Sojuszu G6, drugiego na świecie po Maersk Line operatora transportu morskiego. Decyzja wynika „z przewidywanego przez G6 braku poprawy w otoczeniu rynkowym w handlu na linii Azja-Europa”, a dla naszych portów, zwłaszcza gdyńskiego BCT, oznacza koniec marzeń o kontenerowym eldorado.

Ostatni rejs Serwisu 3 odbędzie statek "OOCL Hamburg", który wypłynie z Szanghaju 6 października. Wszystkie porty będą obsługiwane przez inne serwisy – zapewniają armatorzy.

 

Serwis obejmował Szanghaj, Ningbo, Shekou, Singapur, Rotterdam, Bremę, Goeteberg, Rotterdam, Jeddah, Singapur, Shekou, Hong Kong i Szanghaj. Władze portu w Gdańsku zabiegały wcześniej o włączenie terminala DCT do trasy serwisy, jednak w marcu tego roku Alians G poinformował, że nie jest zainteresowany nawiązaniem współpracy. Prawdopodobnie przyczynił się do tego Maersk Line, który chciał korzystać z usług DCT na wyłączność, zapewniając, że ustawicznie będzie rozwijał współpracę i potrzebne mu będą wszystkie wolne moce przeładunkowe.

 

Serwisem G6 zainteresowany jest obecnie Bałtycki Terminal Kontenerowy BCT, który prowadzi zaawansowane rozmowy z Aliansem G6. Teraz te rozmowy stanęły pod znakiem zapytania. Serwis 3 był "najbliższy" pomorskim portom. Pozostałe europejskie serwisy (Loop 1, 2, 5, 6, 7) Aliansu nie zawijają na Bałtyk, a swoją trasę kończą na porcie w Hamburgu. Jest zatem pewne, że wszelkie ustalenia stały się nieaktualne.

 

Sojusz G6 będzie nadal będzie oferować serwisy między Dalekim Wschodem a Europą, obejmujące cotygodniowymi rejsami wszystkie główne porty.

Członkowie G6 zapewniają, że na bieżąco będą monitorować sytuację rynkową i zaporezbowanie na serwis Loop 3, by móc go przywrócić do oferty.

Członkami G6 są: APL, Hapag-Lloyd, Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines, Nippon Yusen Kaisha and Orient Overseas Container Line.

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze nowe Abramsy już w Polsce. Dotarły drogą morską

Intermodal i logistyka

Port Zewnętrzny w Gdyni. Umowa z partnerem prywatnym na 44 lata?

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze nowe Abramsy już w Polsce. Dotarły drogą morską

Intermodal i logistyka

Port Zewnętrzny w Gdyni. Umowa z partnerem prywatnym na 44 lata?

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5