Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Kuehne+Nagel zwiększa swój udział w rynku logistyki morskiej i lotniczej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Kuehne+Nagel

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Kuehne+Nagel zwiększa swój udział w rynku logistyki morskiej i lotniczej
fot. Kuehne+Nagel
Pomimo szerokiego spektrum zewnętrznych wyzwań, Grupa Kuehne+Nagel osiągnęła solidne wyniki operacyjne w pierwszej połowie 2025 roku. Obrót netto wzrósł o 8% rok do roku do 12,5 mld CHF, lub o 12% po uwzględnieniu skutków wahań kursów walut. EBIT wyniósł 744 mln CHF, a zysk 555 mln CHF. Wolumeny znacząco wzrosły, szczególnie w dywizji logistyki lotniczej.

Zyski w pierwszej połowie 2025 roku zostały obciążone negatywnymi efektami walutowymi w wysokości 3% (24 mln CHF) oraz jednorazowymi wydatkami w logistyce kontraktowej w wysokości 16 mln CHF (zaksięgowane w drugim kwartale).


*skorygowane o wpływ kursów walutowych

Największe niekorzystne efekty walutowe wystąpiły w segmencie logistyki morskiej, ponieważ jest to działalność rozliczana w dolarach amerykańskich, a następnie w logistyce lotniczej i innych jednostkach biznesowych.

Podstawowe oceny wyników finansowych i prognozy na rok 2025 pozostają bez zmian. Biorąc pod uwagę wyłącznie niekorzystne zmiany kursów walut, firma Kuehne+Nagel oczekuje obecnie, że EBIT wyniesie od 1,45 mld CHF do 1,65 mld CHF.

– Solidne wyniki operacyjne w pierwszej połowie 2025 roku po raz kolejny wykazały naszą odporność w trudnym środowisku rynkowym. Realizacja strategicznych inicjatyw sprzedażowych okazuje się bardzo skuteczna. W logistyce morskiej zwiększyliśmy wolumeny o 2%, a w logistyce lotniczej o 7% – to znacznie więcej niż ogólny wzrost rynku. Dzięki tym działaniom położyliśmy fundamenty pod dalsze zwiększanie udziału w rynku, szczególnie w logistyce morskiej i lotniczej – powiedział Stefan Paul, Prezes Zarządu Kuehne+Nagel International AG.

Logistyka morska

*skorygowane o wpływ kursów walutowych

W pierwszej połowie 2025 r. obrót netto w jednostce biznesowej logistyki morskiej wzrósł o 16% rok do roku, osiągając 4,7 mld CHF. EBIT wyniósł 368 mln CHF, znacznie obciążony negatywnymi efektami walutowymi. Współczynnik konwersji wyniósł 34%. W pierwszej połowie 2025 r. wolumen kontenerów wzrósł o 2% rok do roku do 2,1 mln TEU. Szczególnie godne uwagi są znaczące wzrosty udziału w rynku Kuehne+Nagel na trasie handlowej z Azji do Europy.

"Dzień wyzwolenia" oznaczał punkt zwrotny w drugim kwartale 2025 r. Po nim dolar amerykański wszedł w wyraźną fazę osłabienia, a niepewność wokół ceł znacznie wzrosła. Popyt i stawki za usługi logistyki morskiej były odpowiednio zmienne. W tym środowisku Kuehne+Nagel z powodzeniem zrekompensowało spadające wolumeny do i z USA wzrostami na innych rynkach.

Logistyka lotnicza

*skorygowane o wpływ kursów walutowych

Obrót netto segmencie logistyki lotniczej wzrósł o 8% rok do roku w pierwszej połowie 2025 r. do 3,6 mld CHF. EBIT wzrósł w szybszym tempie, zwiększając się o 10% do 230 mln CHF. Współczynnik konwersji wyniósł 26%. W pierwszej połowie 2025 roku wolumeny frachtu lotniczego wzrosły o 7% rok do roku do 1,1 mln ton.

Jednostka biznesowa logistyki lotniczej osiągnęła szczególnie silny wzrost w segmentach produktów łatwo psujących się, półprzewodników i infrastruktury chmurowej (hyper scalers) – obiecującej dziedziny, którą Kuehne+Nagel aktywnie rozwija.

Logistyka drogowa
*skorygowane o wpływ kursów walutowych

W pierwszej połowie 2025 roku obrót netto w segmencie logistyki drogowej wyniósł 1,8 mld CHF przy EBIT na poziomie 47 mln CHF. Sieć drogowa pozostała niedostatecznie wykorzystana z powodu osłabionego popytu na rynkach europejskich.

Dzięki przejęciu hiszpańskiego dostawcy logistyki drobnicowej TDN, Kuehne+Nagel dodatkowo wzmocniło swoją obecność na Półwyspie Iberyjskim i znacznie rozszerzyło regionalny zasięg dla klientów. Transakcja została sfinalizowana pod koniec drugiego kwartału 2025 r.

Logistyka kontraktowa

*skorygowane o wpływ kursów walutowych

W pierwszej połowie 2025 roku obrót netto w jednostce biznesowej logistyki kontraktowej wyniósł 2,4 mld CHF przy EBIT na poziomie 99 mln CHF. Wynik został obciążony nadzwyczajną rezerwą w wysokości 16 mln CHF związaną z trwającym dochodzeniem międzybranżowym we Włoszech. Z punktu widzenia operacyjnego, drugi kwartał 2025 r. był najsilniejszy w historii tej dywizji.

W czerwcu 2025 r. logistyka kontraktowa rozszerzyła swoją długoletnią współpracę z Louis Vuitton i otworzyła nowe centrum dystrybucji w Tokio, aby obsługiwać rynek japoński.

– W pierwszej połowie 2025 r. Kuehne+Nagel po raz kolejny osiągnęło silne wyniki operacyjne w środowisku naznaczonym niepewnością geopolityczną. Wzrost obrotów wyraźnie przewyższył średnią rynkową, potwierdzając strategiczny kierunek spółki. Kuehne+Nagel jest na dobrej drodze do dalszego wzmocnienia swojej pozycji rynkowej – powiedział Dr Joerg Wolle, Przewodniczący Rady Dyrektorów Kuehne+Nagel International AG.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rosnące koszty i „zielona rewolucja” to największe wyzwania logistyki na rok 2025

Intermodal i logistyka

Rosnące koszty i „zielona rewolucja” to największe wyzwania logistyki na rok 2025

Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie 01 stycznia 2025

Efekt FedEx wyliczył swój wpływ na gospodarkę

Intermodal i logistyka

DSV stawia na Podkarpacie

Intermodal i logistyka

DSV stawia na Podkarpacie

inf. pras. DSV – Transport and Logistics 06 stycznia 2024

Kilkanaście procent do góry. Eksperci rynku TSL widzą poprawę w grudniu 2023

Intermodal i logistyka

Kilkanaście procent do góry. Eksperci rynku TSL widzą poprawę w grudniu 2023

inf. pras. Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie 30 grudnia 2023

DB Schenker przejęło USA Truck

Drogi i autostrady

DB Schenker przejęło USA Truck

inf. pras./Redakcja 21 września 2022

Komunikacja DB Schenker z wykorzystniem chatbota

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Rosnące koszty i „zielona rewolucja” to największe wyzwania logistyki na rok 2025

Intermodal i logistyka

Rosnące koszty i „zielona rewolucja” to największe wyzwania logistyki na rok 2025

Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie 01 stycznia 2025

Efekt FedEx wyliczył swój wpływ na gospodarkę

Intermodal i logistyka

DSV stawia na Podkarpacie

Intermodal i logistyka

DSV stawia na Podkarpacie

inf. pras. DSV – Transport and Logistics 06 stycznia 2024

Kilkanaście procent do góry. Eksperci rynku TSL widzą poprawę w grudniu 2023

Intermodal i logistyka

Kilkanaście procent do góry. Eksperci rynku TSL widzą poprawę w grudniu 2023

inf. pras. Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie 30 grudnia 2023

DB Schenker przejęło USA Truck

Drogi i autostrady

DB Schenker przejęło USA Truck

inf. pras./Redakcja 21 września 2022

Komunikacja DB Schenker z wykorzystniem chatbota

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij