Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Kwestie klimatyczne są fundamentalne dla przyszłości nie tylko sektora energetycznego

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
26-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ww / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Kwestie klimatyczne są fundamentalne dla przyszłości nie tylko sektora energetycznego
fot. Włodzimierz Włoch / www.slowografia.pl
Ramy polityki w zakresie klimatu i energii do roku 2030 – to temat debaty zorganizowanej przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce oraz demosEUROPA-Centrum Strategii Europejskiej, która odbyła się 24 czerwca w Warszawie. Stanowisko Komisji Europejskiej w sprawie Zielonej Księgi przedstawił dyrektor Artur Runge-Metzger z DG CLIMA.

- Kwestie klimatyczne są fundamentalne dla przyszłości nie tylko sektora energetycznego, ale również dla całego funkcjonowania gospodarki europejskiej, wzrostu i konkurencyjności – mówiła Ewa Synowiec, Dyrektor Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce, która otworzyła debatę.

 

Cele oraz założenia Zielonej Księgi dotyczącej ram polityki klimatyczno-energetycznej zaprezentował Artur Runge-Metzger, Dyrektor ds. Strategii Międzynarodowej i Klimatycznej w Dyrekcji Generalnej ds. Działań w dziedzinie Klimatu w Komisji Europejskiej. - Zmiana klimatu jest problemem globalnym, dlatego problem ten również musimy podejmować globalnie – mówił Runge-Metzger.

 

Wśród zaprezentowanych priorytetów znalazły się przede wszystkim redukcja emisji CO2 oraz wzrost udziału energii odnawialnej w ogólnej produkcji. Zdaniem dyrektora, polityka klimatyczna Unii Europejskiej do 2030 r. wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo energetyczne UE, zwiększy jej technologiczną wydajność oraz przyczyni się do kreowania nowych miejsc pracy.

Do kluczowych ram polityki klimatyczno-energetycznej zaliczono również takie kwestie jak wspieranie konkurencyjności, inwestycje na rzecz efektywności energetycznej, a także innowacje w zakresie energii odnawialnej, zmniejszającej zanieczyszczenie powietrza.

 

Według Artura Runge-Metzgera, na przewidywalność polityki klimatyczno-energetycznej wpłyną również efektywne technologie niskoemisyjne, długie cykle inwestycyjne, a przede wszystkim współpraca oraz negocjacje UE z innymi państwami. Zdaniem Runge-Metzgera konieczne są także inwestycje m.in. w sektorze transportowym, energetycznym oraz budowlanym. - Jedną z kluczowych kwestii jest również rozwój rynku wewnętrznego UE w sytuacji, gdy w niektórych krajach członkowskich udziela się dopłat do instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii. Mamy zatem do czynienia z nierównościami, które muszą być ograniczane - mówiła podczas debaty Lena Kolarska-Bobińska, poseł do Parlamentu Europejskiego.

 

Zdaniem Zbigniewa Karaczuna, Prezesa Polskiego Klubu Ekologicznego – Okręg Mazowiecki, pozytywnym elementem Zielonej Księgi jest budowa długoterminowej perspektywy oraz pewności dla biznesu i społeczeństwa. - Musimy pamiętać, że oprócz redukcji emisji CO2 powinniśmy skupiać się również na efektywności energetycznej oraz silniejszej integracji celów klimatycznych – mówił Zbigniew Karaczun.

 

Maciej Bukowski, Prezes Instytutu Badań Strukturalnych, krytykował Zieloną Księgę za zbyt dużą ilość stawianych. -Jak tym przekonać sceptyków, także rząd polski? – pytał podczas debaty. Daria Kulczycka, Dyrektor Departamentu Energii i Klimatu z PKPP Lewiatan uważała z kolei, że to właśnie stawiane pytania są zaletą tego dokumentu. Jej zdaniem, założenia Zielonej Księgi odpowiadają rzeczywistości i realnym wyzwaniom, z jakimi obecnie musi zmierzyć się UE.

 

Założenia polityki energetyczno-klimatycznej UE do 2030 r.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rachunek za klimat

Intermodal i logistyka

Rachunek za klimat

Maciej Wesołowski 29 października 2014

Pakiet Klimatyczny wciąż zagraża inwestycjom w energetyce

Intermodal i logistyka

Pakiet Klimatyczny wciąż zagraża inwestycjom w energetyce

Janusz Steinhoff 27 października 2014

W Brukseli ważą się losy Pakietu Klimatycznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Rachunek za klimat

Intermodal i logistyka

Rachunek za klimat

Maciej Wesołowski 29 października 2014

Pakiet Klimatyczny wciąż zagraża inwestycjom w energetyce

Intermodal i logistyka

Pakiet Klimatyczny wciąż zagraża inwestycjom w energetyce

Janusz Steinhoff 27 października 2014

W Brukseli ważą się losy Pakietu Klimatycznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5