Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Landa: Transport lądowy hamuje rozwój portów

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
06-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Landa: Transport lądowy hamuje rozwój portów
fot. Rynek Infrastruktury
- Można mieć bardzo wydajny terminal przeładunkowy, ale cóż z tego, jeśli nie można z tego terminalu transportować towarów? Terminal jest tylko małym ogniwem w łańcuchu dostaw – mówił na Forum Operatorów Kolejowych w Warszawie Dominik Landa, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Deepwater Container Terminal Gdańsk.

- Obecnie nasza zdolność przeładunkowa wynosi 1 mln TEU, w tym roku zwiększymy ją do poziomu 1 mln 250 tys. Żeby nadążyć za popytem, musimy stale inwestować i zwiększać nasze możliwości przeładunkowe. Terminal rośnie bardzo szybko – notujemy dwucyfrowy wzrost - mówi Dominik Landa.

 

Przed powstaniem DCT największe kontenerowce trafiały głównie do zachodniej Europy do Rotterdamu, czy Hamburga. DCT powstał w 2007 roku i spośród terminali kontenerowych w Polsce posiada najlepsze warunki dla potencjalnych klientów. Znajduje się w porcie zewnętrznym w Gdańsku i posiada głębokość 15,5 m, co pozwala mu przyjmować największe kontenerowce. Z DCT stale współpracuje największy operator Maersk Line, którego statki zawijają do DCT raz w tygodniu. – 45-procentowy wzrost przeładunków w zeszłym roku pokazuje, że ten model biznesu jest najciekawszy dla klientów – wyjaśnia dyrektor z DCT.

 

Jak wskazuje Landa bolączką portów i terminali portowych jest transport lądowy: -Transport z Chin, a transport z tego rejonu wynosi 80% naszych przeładunków, przypływa do portu w Gdańsku w ciągu 32 dni. Ten towar potem trafia do Warszawy, Rzeszowa, na Słowację, czy na Ukrainę i czas dostarczenia tego ładunku jest równie ważny. Jeśli chodzi o transport w Polsce najszybszy jest oczywiście transport samochodowy.

 

Dostarczanie towarów z portów do klientów odbywa się zatem głównie drogami. Jest to rozwiązanie nieekonomiczne i nieekologiczne - koleją można by dostarczyć towary zdecydowanie szybciej i przy mniejszym koszcie, ale stan polskiej kolei nie pozwala na szybki i tani transport.

 

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koło zyska powiatową obwodnicę

Drogi i autostrady

Koło zyska powiatową obwodnicę

Elżbieta Pałys 29 sierpnia 2023

Gdańsk. Wiadomo kto przebuduje drogi do portu

Intermodal i logistyka

Jak LOT zarobi miliard złotych? Dwie recepty prezesa Fijoła

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Koło zyska powiatową obwodnicę

Drogi i autostrady

Koło zyska powiatową obwodnicę

Elżbieta Pałys 29 sierpnia 2023

Gdańsk. Wiadomo kto przebuduje drogi do portu

Intermodal i logistyka

Jak LOT zarobi miliard złotych? Dwie recepty prezesa Fijoła

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5