Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Liberadzki: Trzeba ponownie zablokować pakiet portowy

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
20-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kurier Szczeciński

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Liberadzki: Trzeba ponownie zablokować pakiet portowy
fot. Przemek SzydukBogusław Liberadzki
Jak podaje „Kurier Szczeciński”, ofensywę przeciwko pakietowi portowemu zapowiada w Parlamencie Europejskim Bogusław Liberadzki. Gazeta zauważa, że jeśli zmiany, jakie proponuje Komisja Europejska wejdą życie, to firmy, które dziś świadczą usługi w polskich portach, mogą wpaść w tarapaty.

Zgodnie z informacjami „KS”, pod obrady komisji transportu w Parlamencie Europejskim trafi niedługo tzw. pakiet portowy. Jest to propozycja zmian w prawie unijnym, za którą stoi Komisja Europejska. Podobny dokument znalazł się w rękach europosłów siedem lat temu. – Wówczas udało mi się go zblokować. Odrzuciliśmy go w całości. Teraz będę chciał doprowadzić do tego samego – mówi w rozmowie z „Kurierem” europoseł SLD Bogusław Liberadzki.

Jak zauważa były minister transportu i gospodarki morskiej, największym zagrożeniem płynącym z zapisów pakietu portowego jest zapis o dopuszczeniu możliwości tzw. samoobsługi statku. – Kapitan będzie decydował, kto będzie rozładowywać statek. Jestem sobie w stanie wyobrazić, w której za dużym statkiem będzie płynęła mała jednostka na przykład z Filipińczykami, którzy w porcie zrobią całą robotę przy rozładunku – wyjaśnia Liberadzki.

„Kurier Szczeciński” zwraca uwagę na jeszcze dwa – obok zagrożenia zmniejszenia liczby miejsc pracy dla polskich pracowników – niebezpieczeństwa związane z ewentualną zmianą unijnego prawa w zakresie zasad obsługi statków w portach. Pierwszą są kwestie związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwa (jak zauważa Liberadzki, może pojawić się wątpliwość, „kto będzie odpowiadał za ewentualne zanieczyszczenia w porcie, kiedy ich sprawcy odpłyną”), drugą – widmo możliwości ogłaszania ogólnoeuropejskich przetargów na świadczenie usług portowych, m.in. przeładunek i czyszczenie. – Do portów może wejść monopolista – zauważa Bogusław Liberadzki, a dziennikarze „KS” dodają od siebie, że lokalne firmy mogą nie mieć szans walczyć o umowy w starciu z największymi europejskimi graczami.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Znaczenie i rola CPK w powojennej odbudowie Ukrainy

Biznes i przemysł

Znaczenie i rola CPK w powojennej odbudowie Ukrainy

inf. pras. 04 września 2023

Szczecin: Zakończono przebudowę kilku dróg dojazdowych do portu morskiego

Drogi i autostrady

DB Schenker i Volvo Cars wykorzystają biopaliwo w transporcie morskim

Biznes i przemysł

Port Szczecin. Przy Kanale Dębickiego trwają obciążenia na Wybrzeżu Czeskim

Intermodal i logistyka

Szczecin: Modernizacja linii kolejowe do Świnoujścia o krok bliżej

Intermodal i logistyka

RIPS: Jedno miejsce pracy w porcie generuje 8 miejsc pracy w mieście portowym

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Znaczenie i rola CPK w powojennej odbudowie Ukrainy

Biznes i przemysł

Znaczenie i rola CPK w powojennej odbudowie Ukrainy

inf. pras. 04 września 2023

Szczecin: Zakończono przebudowę kilku dróg dojazdowych do portu morskiego

Drogi i autostrady

DB Schenker i Volvo Cars wykorzystają biopaliwo w transporcie morskim

Biznes i przemysł

Port Szczecin. Przy Kanale Dębickiego trwają obciążenia na Wybrzeżu Czeskim

Intermodal i logistyka

Szczecin: Modernizacja linii kolejowe do Świnoujścia o krok bliżej

Intermodal i logistyka

RIPS: Jedno miejsce pracy w porcie generuje 8 miejsc pracy w mieście portowym

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5