Partner serwisu
Intermodal i logistyka

LOT ma Dreamlinera, a Lufthansa na to...

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
14-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
LOT ma Dreamlinera, a Lufthansa na to...
fot. PLL LOT
Wczoraj PLL LOT odebrały pierwszego Boeinga 787 Dreamliner, który zwiększy przychód przewoźnika z połączeń lotniczych. Polskie linie staną się z tym samym pierwszym europejskim przewoźnikiem, posiadającym w swojej flocie te nowoczesne samoloty. Plany Polaków na wyjście z kryzysu chce jednak pokrzyżować Lufthansa – donosi „Dziennik Gazeta Prawna”.

To pierwszy z ośmiu samolotów zamówionych przez polskiego przewoźnika. LOT zapłaci za nowe samoloty dużo wyższe raty leasingowe niż za eksploatowane obecnie 767, ale na jednym rejsie może mieć przychód z biletów nawet o 150 tys. zł większy niż teraz – pisze „DGP”.

 

„DGP” powołuje się na stwierdzenia anonimowych rozmówców, którzy uważają, że rata za 787 może być dwa razy wyższa niż za 767 i sięgać 950 tys. zł miesięcznie. Koszt rat leasingu za poszczególne samoloty będzie różny. Według oficjalnych informacji zysk na jednym rejsie dreamlinerem w porównaniu z poprzednikiem ma wynieść około 180 tys. zł.

 

Zaletą dreamlinera jest również fakt, iż PLL LOT będzie mógł dzięki niemu zaoszczędzić na paliwie. Według Dominika Bonieckiego z Comarch Travel CMR na trasie z Warszawy do Nowego Jorku może to być około 50-60 tys. zł oszczędności. Niższe są również koszty utrzymania sprawności technicznej nowego samolotu.

 

LOT jest pierwszą europejską linią, która będzie wykorzystywać dreamlinery. Dzięki nowym maszynom polski przewoźnik będzie mógł poszerzyć siatkę długodystansowych połączeń. Jednak plany PLL LOT może pokrzyżować dużo potężniejszy przewoźnik Lufthansa, która kilka dni temu po inauguracyjnym rejsie Dreamlinera zaprezentuje najdłuższy samolot świata – B747-8. „DGP” pisze, że maszyna będzie w stanie zabrać na pokład o sto pasażerów więcej, niż Boeing 787 i ma stać się wiodącym samolotem w długodystansowej flocie niemieckiego przewoźnika. W ciągu pięciu lat Lufthansa odbierze 20 maszyn tego typu.

 

Od grudnia planowane są również zmiany na trasach europejskich. Dzięki nim również pasażerowie z Polski będą mogli wygodnie dotrzeć do niemieckich hubów i odlecieć z Lufthansą w dalszą podróż. Mocnym punktem niemieckiego przewoźnika mają być konkurencyjne ceny.

 

Całość artykułu
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Milczarski odwołany z funkcji prezesa PLL LOT i PGL!

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Łukasz Malinowski 10 lipca 2022

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Milczarski odwołany z funkcji prezesa PLL LOT i PGL!

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Intermodal i logistyka

SAF, wojna i neutralność klimatyczna lotnictwa

Łukasz Malinowski 10 lipca 2022

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5