Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Lotnisko Chopina jak port w Budapeszcie?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
16-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wnp.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Lotnisko Chopina jak port w Budapeszcie?
fot. Lotnisko Chopina
Fatalna kondycja PLL LOT może wpłynąć również na sytuację na Lotnisku Chopina, dla którego polski przewoźnik jest najważniejszym klientem. Sytuacja może być podobna jak w przypadku lotniska w Budpaszcie po upadku Malevu – informuje serwis wnp.pl.

PLL LOT za cały 2011 rok odnotował 145,5 mln zł straty. W tym roku przewoźnik planował osiągnąć zysk w wysokości 52,5 mln zł. Jednak okazało się, że w rzeczywistości LOT odnotował kilkusetmilionowe straty, i wystąpił do Ministra Skarbu z wnioskiem o przyznanie pomocy - 400 mln zł w pierwszej transzy.

W sumie lotnicza spółka odnotowuje straty od 2008 roku. Według ministra skarbu Mikołaja Budzanowskiego są dwa rozwiązania tej sytuacji: albo upadłość, albo restrukturyzacja. Jego zdaniem, lepsze jest to drugie rozwiązanie.

 

Jak podaje wnp.pl podobną sytuację, w jakiej jest obecnie LOT, przerabiali już Węgrzy. Malev upadł ze względu na zbyt małą skalę działalności oraz brak płynności finansowej. Był to ogromny cios dla lotniska w Budapeszcie, ponieważ to właśnie narodowy przewoźnik generował znaczną część ruchu pasażerskiego.

 

W 2011 roku lotnisko odprawiło 8,92 mln pasażerów. W ubiegłym roku, zgodnie ze wstępnymi danymi, było to o około 6 procent pasażerów mniej. Współwłaścicielem lotniska, posiadającym 50 procent udziałów jest niemiecki Hochtief, który przygotował plan na wypadek upadku Malevu.

 

Eksperci są jednomyślni, że to właśnie dzięki wcześniejszym przygotowaniom lotnisko całkiem dobrze zniosło upadek węgierskiego przewoźnika. Szacuje się bowiem, ze 6 procentowy spadek jest również efektem spowolnienia gospodarczego, nie tylko upadku linii.

 

Węgierskie lotnisko znając kondycję finansową przewoźnika już wcześniej zaczęło do siebie zapraszać tanich przewoźników. Starano się utrzymać dotychczasową siatkę połączeń i zadbano o rozbudowę połączeń czarterowych. Rozpoczęto również szeroką kampanię informacyjną, której celem było uświadomienie pasażerom, że mimo, iż Malev przestał funkcjonować, to lotnisko nadal działa normalnie.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków: Sześciomilionowy obsłużony pasażer. Czwarty raz w historii

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Kraków: Sześciomilionowy obsłużony pasażer. Czwarty raz w historii

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5