Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Maria, Anna i Wisła wydrążą tunel II linii metra w Warszawie

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
21-09-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Maria, Anna i Wisła wydrążą tunel II linii metra w Warszawie
Fot. Witold Urbanowicz
Na placu budowy stacji „Rondo Daszyńskiego” odbyła się uroczystość nadania imienia pierwszej z tarcz TBM, które zbudują tunele drugiej linii metra. Matką chrzestną tarczy została Hanna Gronkiewicz-Waltz. Na patronkę pierwszej z tarcz wykonawca wybrał Marię Skłodowską-Curie.

- Jest taka tradycja, że maszyny TBM otrzymują imiona żeńskie. (…) Kilka miesięcy temu na lotnisku w Warszawie zobaczyłem plakat przedstawiający kobietę – Marię Skłodowską Curie. Upamiętniał on rocznicę otrzymania przez nią nagrody Nobla. TBM 644 otrzyma zatem najlepsze imię – Maria, imię dobrze znane w Polsce i we Włoszech. Ten TBM, który widzicie Państwo na zewnątrz będzie od dziś nosił imię „Maria” – mówił Francesco Paolo Scaglione, dyrektor Astaldi ds. Europy Wschodniej i Środkowej, gospodarz i organizator uroczystości.

 

 

- Jest mi niezmiernie miło, że poproszono mnie o nadanie imienia pierwszej z tarcz, które zbudują nową linię warszawskiego metra. Tym bardziej, że jej patronką będzie Maria Skłodowska-Curie, niezwykła kobieta, która swoją pracą zmieniła nie tylko świat nauki, ale też świat każdego z nas. To kobieta, z której mogą być dumni wszyscy Polacy, a przede wszystkim – wszystkie kobiety – mówiła Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m. st. Warszawy. - Mieszkańcy będą mogli przekonać się, jak działa ta technologia już w najbliższy weekend – w sobotę i niedzielę zapraszam wszystkich warszawiaków i naszych gości tutaj, na rodno Daszyńskiego. Inżynierowie z konsorcjum budującego centralny odcinek II linii metra pokażą tarczę wszystkim zainteresowanym i opowiedzą o jej możliwościach – dodała.

 

 

 

Tarcze TBM zamówione wyprodukowane przez niemiecką firmę Herrenknecht mają średnicę 6,27 m, 97 m długości i ważą 615 ton. Maszyny, które będą pracować przy budowie warszawskiego metra, w wydrążonym korytarzu układają betonowe elementy tak, że po ich przejściu budowniczowie zastają czysty tunel, gotowy do układania niezbędnych instalacji i torów. Elementy będą produkowane w halach na Białołęce, które miasto przekazało wykonawcy specjalnie na ten cel. Te w pełni zautomatyzowane „krety” mogą w ciągu doby wykopać i ułożyć do 25 m gotowego tunelu. Ze względu na specyficzne warunki gruntowe warszawskie tarcze będą w ciągu doby pokonywać ok. 15 m. Wszystkie trzy tarcze zostały zaprojektowane specjalnie dla warszawskiego metra – nawet ich kolorystyka została utrzymana w barwach charakterystycznych dla stolicy. Dwie kolejne maszyny otrzymają imiona „Anna” – na cześć Księżnej Anny Mazowieckiej – i „Wisła”. Tarcze TBM rozpoczną pracę w grudniu 2011 r.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5