Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Massel: Przyjdzie czas na KDP

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
27-12-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Massel: Przyjdzie czas na KDP
Fot. Rynek Kolejowy
- KDP jest projektem wizjonerskim, który z czasem będzie wręcz niezbędny z uwagi na konieczność oddzielenia szybkiego, dalekobieżnego ruchu pasażerskiego od ruchu towarowego i regionalnego. Natomiast przy obecnej sytuacji na rynkach finansowych trudno wyobrazić sobie decyzję o podjęciu budowy KDP - mówi w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Andrzej Massel, wiceminister transportu odpowiedzialny za kolej.

Rynek Kolejowy: Jakie konsekwencje będzie miała rezygnacja z projektu budowy kolei dużych prędkości w Polsce?

Andrzej Massel, wiceniminister transportu: Nie mówmy, że jest to rezygnacja. Jest to przesunięcie w czasie projektu, którego potrzeba realizacji nie jest przez nikogo kwestionowana. Natomiast mamy świadomość tego, jak duże są potrzeby dotyczące istniejącej sieci kolejowej w ciągu najbliższych 2-3 lat. Na nich się koncentrujemy. Chcemy osiągnąć jak najszybciej efekty w postaci poprawy, która rzeczywiście będzie odczuwalna na możliwie dużej liczbie odcinków linii kolejowych. Chcemy osiągnąć też poprawę w zakresie standardu usług świadczonych pasażerom, a to zależy w dużej mierze od stanu dworców kolejowych, więc w tej sferze też będziemy działali. Duży wpływ na jakoś podróży ma także tabor kolejowy i dlatego zależy nam na tym, żeby jak najefektywniej wykorzystać środki na ten cel. Trudno się zgodzić z tezą, że ta odczuwalna poprawa to jest absolutny priorytet. KDP jest projektem wizjonerskim, który z czasem będzie wręcz niezbędny z uwagi na konieczność oddzielenia szybkiego, dalekobieżnego ruchu pasażerskiego od ruchu towarowego i regionalnego. Natomiast przy obecnej sytuacji na rynkach finansowych trudno wyobrazić sobie decyzję o podjęciu budowy KDP.

Cezary Grabarczyk zwrócił uwagę, że po tej decyzji pojawia się pewna niekonsekwencja w tym co jest zapisane w dokumentach unijnych.

Chodzi o decyzję Komisji Europejskiej z 19 października. My nie chcemy popadać ze skrajności w skrajność. Bardzo dobrze, że jest ta decyzja Komisji Europejskiej, natomiast w Polsce mamy póki co uchwałę Rady Ministrów z grudnia 2008 roku, której jak dotąd nikt nie uchylił, natomiast wyobrażalna jest zmiana tej uchwały korygująca harmonogram inwestycji. Nie chcemy przy tym przekreślić całego procesu. To nie jest tak, że mówimy, iż kolei dużych prędkości w Polsce nie będzie. KDP w Polsce będzie. Zaczniemy od CMK i od połączenia efektu inwestycji infrastrukturalnej i taborowej. A kolejnym krokiem będzie „Y”. To, że nie zostanie zbudowany do roku 2020 wynika z konieczności, która jest skutkiem wydarzeń globalnych.

Co będzie dalej z Centrum Kolei Dużych Prędkości działające w strukturze PKP PLK po tej decyzji?

Decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.

Ale czy w takim kształcie ta struktura ma jeszcze sens?

Nie chcielibyśmy w tej chwili tego przesądzać. Będzie to analizowane.

 

Całość artykułu

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5