Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Metro: Jak będą pracowały TBM-y?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
03-02-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Witold Urbanowicz

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Metro: Jak będą pracowały TBM-y?
Mat. Metro Warszawskie
Dzięki dodatkowej tarczy północny tunel zostanie wydrążony wcześniej, niż wynikało to ze wcześniejszego harmonogramu. AGP Metro zapewnia: chcemy udowodnić, że zależy nam na wywiązaniu się z umowy.

 Według pierwotnych koncepcji pierwsza tarcza TBM, która – jak zapewnia AGP Metro – wystartuje w kwietniu br.. miała wydrążyć cały północny tunel od stacji C-9 Rondo Daszyńskiego do stacji C-15 Dworzec Wileński. Teraz wykonawca zakłada, że skończy ona pracę na stacji C-13 Powiśle, a na dalszym odcinku zastąpi ją czwarty TBM, który do Warszawy dotrze w sierpniu br. Wykonawca nie chce podawać ile czasu konkretnie pozwoli zaoszczędzić zmiana, uzależniając tę wartość od warunków, jakie będą panować na budowie. Wiadomo jednak, że czwarta tarcza ruszy z szybu startowego na C-13 znacznie wcześniej – przed spodziewanym dotarciem do Powiśla pierwszego TMB-u.


Harmonogram pracy pozostałych tarcz pozostaje niezmieniony. Druga tarcza, która rozpocząć ma pracę miesiąc po pierwszej, wydrąży południowy tunel od stacji C-9 Rondo Daszyńskiego. Za stacją C-10 Rondo ONZ odbije, żeby wykonać łącznik torowy z I linią (pod parkiem Świętokrzyskim i placem Defilad). Następnie zostanie wyjęta i włożona do szybu startowego na Świętokrzyskiej na trasie II linii, aby wykonać dalszą część południowego tunelu do stacji C-13 Powiśle. Trzecia tarcza wykona natomiast południowy tunel od C-13 do C-15 Dworzec Wileński.


Czwarta tarcza pozwala na przyspieszenie prac. – Chcemy odzyskać stracony czas i udowodnić warszawiakom, że zależy nam na wywiązaniu się z umowy z miastem – przekonuje Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy AGP Metro. Z takiej postawy zadowoleni są przedstawiciele Metra Warszawskiego, które nadzoruje inwestycję jako inwestor zastępczy. – Cieszymy, że wykonawca dokłada wszelkich starań, żeby zrealizować inwestycję zgodnie z umową. Jest to dowód rzetelnej postawy wykonawcy i w tym go wspieramy – komentuje Krzysztof Malawko, rzecznik spółki.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5