Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Metro: Rozluźniony grunt pod ewakuowanym budynkiem w centrum

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

wu

Data publikacji:
08-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Metro: Rozluźniony grunt pod ewakuowanym budynkiem w centrum
Fot. WU
Część lokatorów, ewakuowanych w wyniku osuwiska przy budowie stacji metra, będzie mogła wrócić do swoich mieszkań dopiero w następny weekend. Badania wykazały, że choć budynek jest stabilny, to grunt pod nim trzeba wzmocnić.

Do osuwiska u zbiegu ulic Szkolnej i Świętokrzyskiej doszło w piątek 5 października. Ze względów bezpieczeństwa podjęto decyzję o ewakuacji mieszkańców. Część lokatorów mogła powrócić do swoich mieszkań już wczoraj, jednak nie wszyscy. Dzisiaj (7 października) władze miasta podzieliły się rezultatami pierwszych badań. – Są znane wyniki czterech sond, które badały zagęszczenie gruntu. Okazało się, że o ile budynek Marszałkowska 136 jest stabilny, to na pewnej głębokości grunt jest rozluźniony. Zdecydowaliśmy, że podłoże będzie zagęszczone za pomocą iniekcji niskociśnieniowej. Potrwa to 3-4 dni – mówi Agnieszka Kłąb, zastępcza rzecznika stołecznego ratusza. Jak ocenia, mieszkańcy z części budynku najbliżej osuwiska będą mogli powrócić do swoich domów dopiero w najbliższy weekend. Wykonawca zapewnił im miejsca w hotelach.


Przyczyny nieznane


Wciąż nie wiadomo co jest przyczyną osuwiska, do którego doszło w rejonie budowy stacji C-11 Świętokrzyska po zewnętrznej stronie jej ścian szczelinowych. Nie wiadomo, czy to awaria wodociągowa doprowadziła do podmycia ziemi, czy też woda już wcześniej podmywała teren, co w efekcie skutkowało uszkodzeniem wodociągu. W miejscu, gdzie zapadła się ulica, nie były prowadzone żadne prace budowlane. – Cztery zespoły eksperckie badają, co były przyczyną. Nie przychylamy się na razie do żadnej z hipotez – mówi Agnieszka Kłąb. Pytania rodzi też woda, która pojawiła się w wykopie stacji. Wykonawca przekonuje, że została wlana specjalnie dla zrównoważenia ciśnień.


Budowa stacji jest już zaawansowana. Wykonawca kończy już wykop podstropowy na głębokości 15 metrów. Metrowej grubości ściany szczelinowe są wkopane na głębokość 30 metrów. Konstrukcja stacji nie zostałą naruszona. Ściany od miejsca wystąpienia osuwiska dzieli odległość kilkunastu metrów.


To nie pierwsza awaria


To już nie pierwsze tego typu zdarzenie na budowie centralnego odcinka II linii metra. Po starcie tarcz dwa razy zapadała się ulica Towarowa z torowiskiem tramwajowym w rejonie Ronda Daszyńskiego. Jednak do najpoważniejszej awarii doszło na budowie stacji Powiśle. Robotnicy, przy wykonywaniu łącznika pomiędzy dwoma wykopami stacji po obu stronach tunelu Wisłostrady, natrafili na podziemny ciek. Na teren budowy stacji wdarła się mieszanina wody i piasku, w wyniku czego naturalnego podłoża został pozbawiony tunel Wisłostrady. Dla zrównoważenia ciśnień i powstrzymania przecieku zachodni wykop stacji został zalany wodą. Teraz trwają prace przy zabezpieczaniu awaryjnie zamkniętego tunelu drogowego. W związku z tą awarią start dwóch ostatnich tarcz został przesunięty na Pragę i opóźni się o pół roku.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5