Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Michel: Robimy przemeblowanie w porcie

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
22-04-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Michel: Robimy przemeblowanie w porcie
Fot. Rynek Infrastruktury
Manfred Michel, prezes DB Port Szczecin opowiada nam o planach spółki w najbliższym czasie i o tym, co myśli o przyszłości transportu intermodalnego.

Rynek Infrastruktury: DB Port Szczecin właśnie otworzył nowy terminal kontenerowy na Nabrzeżu Fińskim w porcie szczecińskim. Jakie są dalsze plany spółki?

Manfred Michel, prezes zarządu DB Port Schenker: Najpierw dokończymy tę inwestycję, bo nie jest ona jeszcze skończona. Oprócz tego przystępujemy do modernizacji Nabrzeża Czeskiego, przy udziale zarządu portu. Robimy to po to, aby skupić w jednym miejscu wszystkie przeładunki kontenerowe. To pozwoli nam na optymalizację poszczególnych elementów procesu przeładunku, ponieważ, jeśli na placach różne typy towarów są wymieszane, to zawsze stwarza bałagan. Dlatego kontenery będziemy przeładowywać na Nabrzeżu Fińskim, a uwolnione od nich Nabrzeże Czeskie będzie pełniło rolę terminala cargo.


Podsekretarz stanu w MTBiGM Andrzej Massel na otwarciu terminalu podkreślał istotne znaczenie kolei w transporcie towarów z portów w głąb kraju. Jak Pan ocenia stan tego transportu?

Ministerstwo daje pewną ramę, ale najwięcej zależy tu od spółek kolejowych. Ministerstwo oczywiście partycypuje i rozdziela fundusze unijne i tu jest jego znacząca rola. Sami też inwestujemy – zakupiliśmy na przykład nowe lokomotywy [zakupione przez spółkę-matkę DB Schenker – przyp. red.].

Jak Pan ocenia perspektywy dla korytarza transportowego z północy na południe kraju?

Jest poparcie polityczne dla tego projektu i to jest ważne. Są dwie strony tego przedsięwzięcia: polityczna idea i pragmatyczny przemysł. Te dwie strony trzeba połączyć. To oznacza wiele pracy.

Czyli to projekt na wiele lat?

Może nie wiele lat, ale to musi zająć trochę czasu. Koncepcja budowy korytarza będzie wymagać połączenia logistycznego wielu projektów, interesów i stworzenie z nich spójnej całości. Jesteśmy w trakcie tych działań, ale, jak mówiłem, one wymagają czasu.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5