Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Milionowy kontener w DCT Gdańsk

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
15-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury/DCT

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Milionowy kontener w DCT Gdańsk
fot. DCT Gdańsk
DCT Gdańsk oficjalnie wstąpił do grona skupiającego terminale kontenerowe przeładowujące milion i więcej TEU rocznie. Po zaledwie sześciu latach od powstania, DCT Gdańsk stał się hub portem dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji, bramą prowadzącą do Polski i pozostałych krajów nadbałtyckich. Terminal przeładował milionowy kontener 2013 roku w czasie obsługi statku Mærsk Mc-Kinney Møller 15 listopada bieżącego roku.

„To prawdziwy krok milowy nie tylko dla samego terminalu, ale przede wszystkim dla całego przemysłu kontenerowego w Polsce. Przez dekady polski rynek towarowy obsługiwany był za pośrednictwem portów zagranicznych. Wraz z powstaniem DCT Gdańsk polscy importerzy i eksporterzy zyskali niezawodnego i wydajnego partnera, zapewniającego najwyższe międzynarodowe standardy obsługi” – informuje DCT.

– Polski przemysł kontenerowy jest młody i wciąż poszukuje swojej tożsamości na rynku międzynarodowym. Przez długi czas Polska postrzegana była jako marginalny gracz w światowych przewozach towarowych i zarówno klienci terminali, jak i sami operatorzy terminalowi nie wierzyli, by można było zmienić tę pozycję. DCT Gdańsk wypełniło pewną lukę i odpowiedziało na zapotrzebowanie rynku przyciągając na Bałtyk bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekiego Wschodu oraz przyjmując rolę lidera zmian wzorców handlowych w regionie Morza Bałtyckiego. Gdańsk stał się tym samym niezwykle ważnym ogniwem łączącym rynki Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji z rynkami azjatyckimi – mówi Maciek Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk.

– Kluczowym zadaniem, jakie stoi teraz przed regionem, jest utrwalenie modelu transportu kontenerowego z jednym głównym hubem portowym w Gdańsku oraz wydajnymi i nowoczesnymi terminalami w pozostałych kluczowych portach Bałtyku, obsługującymi lokalne połączenia. DCT Gdańsk skutecznie sprawdza się w roli bramy, mając do tego naturalne uwarunkowania geograficzne takie jak głębokość wody przy nabrzeżu, dogodne podejście do portu, czy możliwość swobodnej rozbudowy, dlatego pozostałe porty, w tym w szczególności porty polskie, powinny położyć nacisk na wyspecjalizowanie się w działalności wspierającej rozwój tego modelu, co pozwoli z czasem na rozdzielenie rynku Azja – Europa na rynki Daleki Wschód – Europa Zachodnia i Daleki Wschód – Bałtyk i doprowadzi do poważnego wzrostu znaczenia naszego regionu w przewozach towarowych na świecie – oznajmia Kwiatkowski.

Terminal DCT Gdańsk obsłużył pierwszy statek w 2007 roku. Od stycznia 2010 roku DCT Gdańsk przyjmuje co tydzień jednostki kontenerowe o pojemności 8.000 TEU. Możliwość bezpośredniego połączenia z Azją przyczyniła się do rozwoju DCT Gdańsk, który stał się bałtyckim hubem, osiągając 180 procent wzrostu w 2010 roku oraz stał się jednym z najszybciej rozwijających się terminali na świecie.

W maju 2011 roku terminal zaczął obsługiwać kontenerowce klasy E o pojemności 15.500 TEU należące do Maersk Line, ówcześnie największe statki na świecie. Od czasu rozpoczęcia działalności terminala do roku 2012 terminal kontenerowy przeładował 2 mln TEU. Rok 2012 został zamknięty kolejnym rekordem – w ciągu roku przeładowano około 900.000 TEU. W 2013 r. do DCT zawinął w czasie swojego dziewiczego rejsu pierwszy statek klasy Triple E – Mærsk Mc-Kinney Møller.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy DCT „pożre” inne terminale kontenerowe?

Intermodal i logistyka

Czy DCT „pożre” inne terminale kontenerowe?

Leonard Dolecki 11 stycznia 2016

Największy terminal kontenerowy w Polsce podwoi swoje możliwości

Intermodal i logistyka

Linia żeglugowa UASC w DCT Gdańsk

Intermodal i logistyka

Linia żeglugowa UASC w DCT Gdańsk

Edyta Wsół 16 lipca 2015

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Czy DCT „pożre” inne terminale kontenerowe?

Intermodal i logistyka

Czy DCT „pożre” inne terminale kontenerowe?

Leonard Dolecki 11 stycznia 2016

Największy terminal kontenerowy w Polsce podwoi swoje możliwości

Intermodal i logistyka

Linia żeglugowa UASC w DCT Gdańsk

Intermodal i logistyka

Linia żeglugowa UASC w DCT Gdańsk

Edyta Wsół 16 lipca 2015

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5