Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Mniej pieniędzy na budowę II linii metra w 2011 r.

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

mg

Data publikacji:
12-05-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Mniej pieniędzy na budowę II linii metra w 2011 r.
Tomasz Degórski, Alstom
Rada Warszawy zatwierdziła w czwartek zmniejszenie o 300 mln zł środków, które w tegorocznym budżecie przeznaczone są na budowę II linii stołecznego metra. Co prawda władze zapewniają, że nie wpłynie to na zmianę daty oddania jej do użytku, ale opozycja bije na alarm.

W 2011 r. na budowę II linii metra w Warszawie miał być przeznaczony 1,3 mld zł. Radni zadecydowali, że kwotę tę uszczuplono – w tym roku miasto przekaże jedynie 1 mld zł. Środki przesunięto na kolejne lata. W 2012 r. na budowę metra trafi 1,4 mld zł, w 2013 r. – już 1,6 mld zł, a w 2014 r. – 284 mln zł. Radni opozycyjni stwierdzili, że wprowadzone zmiany zagrożą pierwotnemu terminowi oddania inwestycji do użytku. Ich zdaniem opóźnienie jest nieuniknione. Nie zgadzali się z nimi Jerzy Lejk (prezes Metra Warszawskiego) oraz Jacek Wojciechowicz (wiceprezydent miasta, odpowiedzialny za inwestycje). Ten drugi wskazał, że wykonawca podszedł do kwestii budowy „zbyt optymistycznie”. Jak podał, ustalenia z konsorcjum realizującym inwestycję, nie zostały zmienione. Obecnie opracowywany jest nowy harmonogram budowy II linii metra w stolicy. Zmienić mają się terminy zakończenia poszczególnych etapów, co według zapewnień urzędników nie ma mieć wpływu na ostateczny termin ukończenia przedsięwzięcia. Nowy plan ma zostać przedstawiony w czerwcu.

 

Radni wprowadzili także inną zmianę w budżecie, w obszarze zagadnień komunikacyjnych. Chodzi o założenie zwiększenia przychodów ze sprzedaży biletów – o 900 mln zł. Niedawno zaprezentowano planowane podwyżki cen biletów, jakie już wkrótce wprowadzić ma warszawski ZTM. Od połowy sierpnia bilet jednorazowy ma zdrożeć z 2,8 zł do 3,6 zł, a bilet miesięczny – z 78 do 90 zł. Kolejne podwyżki mają nastąpić w kolejnych latach. Zwiększone wpływy mają zostać przeznaczona na zakup usług przewozowych w spółce Metro Warszawskie.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5