W 2011 r. na budowę II linii metra w Warszawie miał być przeznaczony 1,3 mld zł. Radni zadecydowali, że kwotę tę uszczuplono – w tym roku miasto przekaże jedynie 1 mld zł. Środki przesunięto na kolejne lata. W 2012 r. na budowę metra trafi 1,4 mld zł, w 2013 r. – już 1,6 mld zł, a w 2014 r. – 284 mln zł. Radni opozycyjni stwierdzili, że wprowadzone zmiany zagrożą pierwotnemu terminowi oddania inwestycji do użytku. Ich zdaniem opóźnienie jest nieuniknione. Nie zgadzali się z nimi Jerzy Lejk (prezes Metra Warszawskiego) oraz Jacek Wojciechowicz (wiceprezydent miasta, odpowiedzialny za inwestycje). Ten drugi wskazał, że wykonawca podszedł do kwestii budowy „zbyt optymistycznie”. Jak podał, ustalenia z konsorcjum realizującym inwestycję, nie zostały zmienione. Obecnie opracowywany jest nowy harmonogram budowy II linii metra w stolicy. Zmienić mają się terminy zakończenia poszczególnych etapów, co według zapewnień urzędników nie ma mieć wpływu na ostateczny termin ukończenia przedsięwzięcia. Nowy plan ma zostać przedstawiony w czerwcu.
Radni wprowadzili także inną zmianę w budżecie, w obszarze zagadnień komunikacyjnych. Chodzi o założenie zwiększenia przychodów ze sprzedaży biletów – o 900 mln zł. Niedawno zaprezentowano planowane podwyżki cen biletów, jakie już wkrótce wprowadzić ma warszawski ZTM. Od połowy sierpnia bilet jednorazowy ma zdrożeć z 2,8 zł do 3,6 zł, a bilet miesięczny – z 78 do 90 zł. Kolejne podwyżki mają nastąpić w kolejnych latach. Zwiększone wpływy mają zostać przeznaczona na zakup usług przewozowych w spółce Metro Warszawskie.